2012. május 3., csütörtök

Zrínyi Ilona verseny Kecskeméten

Április 3 és 6 között zajlott Kecskeméten a Zrínyi Ilona matematika verseny, melyen én is részt vehettem, a Maros megyei harmadikosok képviselőjeként.

Az első nap az utazással telt, a buszban sokat beszélgettünk, de az út így is unalmas volt. Arról volt szó, hogy Váradon este még sétálunk egyet, de nagyon későn érkeztünk, nagyon fáradtak voltunk, úgyhogy vacsora után lefeküdtünk.

Reggel korán indultunk Kecskemétre. Elég hamar odaértünk. Elfoglaltuk a szálláshelyeinket, és mentünk ebédelni. Utána pihentünk egy kicsit, aztán elmentünk színházba. Este a Planetáriumot látogattuk meg, ahol a meteoritokról és a kráterekről beszélgettünk. Úgy volt a program, hogy 9-kor lefekszünk, de 8-tól 9-ig tartott a planetáriumi előadás, és amikor megtudtuk, hogy este a mi szobánkban lesz egy gyűlés, gyorsan rendet raktunk. Így elég későn kerültünk ágyba.

Harmadik nap reggel 9-től volt a verseny, utána közösen is megoldottuk a feladatokat. Délután a Csodák palotája című előadást néztük meg. A nitrogénnel kapcsolatos fizikai kísérleteket láttunk. Este 6-tól 10-ig közös programok voltak, volt tankönyvbemutató, agyagozás, origami, gyöngyfűzés, logikai játékok, és még egy csomó minden.

Negyedik nap, az eredményhirdetés után indultunk haza. Útközben megálltunk egy étteremben vacsorázni, és éjjel fél 2-kor értünk haza. Fárasztó volt, és nem nyertem, de ettől függetlenül nagyon jól éreztem magam, ezért remélem, hogy jövőre is eljutok Kecskemétre.