2012. január 9., hétfő

Kedves Kisdiákok!

Első sorban szeretném elmondani nektek, hogy büszkék lehettek arra, hogy a kettes iskolában tanulhattok. Bevallom nektek, hogy amikor én odajártam 4 éven keresztül (5. osztálytól egészen végzős 8. osztályig) nem éreztem, hogy különösebb iskola lenne az, ahova szinte naponta bejárok tanulni . Most tízedikes bolyais diák vagyok. Visszatekintve nagyon sokat köszönhetek az iskolának, de méginkább a volt tanáraimnak és osztályfőnökömnek. Tudom, a legtöbben ki nem állhatjátok őket vagy elküldenétek jó messzire, látóhatáron kívülre … néha én is így voltam de azért mégse tegyétek. Csupa olyan tanáccsal látnak el titeket és olyan dolgokat, ötleteket, tippeket adnak amelyek segítenek a lícis években és életetek során is.
Amikor odajártam, nem szerettem a délutáni tanítást, a sok tanulnivalót, amit mégis mindig megtanultam. Csak sokkal később jöttem rá, hogy milyen jó ötlet volt annak idején megtanulni. Azok a tanárok tudják , hogy mit kell ti megtanuljatok és jó okkal tanítanak olyan dolgokat amik esetleg fölöslegesnek tűnnek. Amikor a Bolyaiba kerültem, akkor tapasztaltam, hogy ott felnéznek arra aki a 2-es iskolában tanult és tudják, hogy ott kellő felkészítést kapott. Ez így is van. A tanulás most, tízedikesként sokkal könnyebb azzal az alappal amit a 2-es suliban kaptam. Élő példa a matek, angol, magyar, német, román az én számomra … ezekből most rosszabb lennék vagy nagyon nehezen boldogulnék ha nem a 2-es suliban tanultam volna. Akkor nem szerettem a különböző rendezvényeket, amit különösen az angol tanár úr vagyis a jelenlegi aligazgató úr szervezett. Ha esetleg ti is lusták lennétek vagy véletlenül nem lenne kedvetek hozzá akkor se hagyjátok ki. Csak utolsó évben vettem részt 1-2 dolgon és nagyon vagányak voltak. Még ezek a farsangi bulik, halloween partyk, kirándulások és egyéb újdonságok is jól jönnek majd a líciben. A Bolyaiban például és más líciben is nagyon sok szervezni való van, összerázó kirándulások, bulik és ilyenkor jól jön a tapasztalat. Működik a diákszövetség, ami nagyon hasznos és szórakoztató. Bátorítalak, hogy barátkozzatok más osztáyokkal is a suliból, kisebbek vagy nagyobbak az nem számít. Líciben nagyon fontos, hogy legyél barátságos és nyitott más emberek felé. El sem tudjátok képzelni, hogy milyen hamar lehet jó barátokat szerezni és nagyon jó érzés, amikor sok kedves ember vesz korül. Az, hogy kisebb vagy nagyobb valaki, szinte mindegy.
Használjatok ki minden napot és minden percet azokból az évekből amíg a 2-es iskolába jártok arra, hogy együtt legyetek, szórakozzatok, no meg egy kicsit tanuljatok is, hogy líciben könnyebb legyen. Még egy utolsó jó tanács: április 1 –én vigyázzatok a tréfával, mert nem mindegy hogy kinek és mit csináltok. Senkit se bántsatok meg, és a jóérzés határain belül próbáljatok maradni.

Sok szeretettel,
Egy volt 2-es iskolás diák,
Demeter Eszter

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése