REGULAMENT DE
ORDINE INTERIOARĂ
pentru anul
şcolar 2017-2018
Prezentul regulament se adresează
personalului didactic de predare şi instruire practică, personalului didactic
auxiliar, nedidactic şi elevilor în conformitate cu Legea Educaţiei Naţionale
Nr.1/2011 și ROFUIP intrat în vigoare în data de 31.08.2016. Regulamentul de
Ordine Interioară are caracter obligatoriu pentru tot personalul angajat şi
elevi.
Prezentul Regulament de Ordine
Interioară cuprinde următoarele capitole:
Cap. I Drepturile
şi îndatoririle angajaţilor……………...................pag. 1
Cap. II
Criteriile de evaluare a performanţelor posturilor................ pag. 6
Cap. III Regulament
de ordine interioară pentru elevi…................... pag. 10
Cap. IV Drepturile
elevilor………………………………...................pag. 13
Cap. V Recompense……………………………………....................
pag. 14
Cap. VI. Sancţiuni
………………………………………................... pag.
14
Cap. VII Drepturile și îndatoririle părinților…………………………..
pag. 15
Cap. VII. Dispoziţii finale………………………………………..........pag.
17
CAP. I
DREPTURILE ŞI ÎNDATORIRILE ANGAJAŢILOR.
Art.1.
Personalul didactic de predare şi instruire practică beneficiază de următoarele
drepturi:
a) să-şi desfăşoare
activitatea potrivit pregătirii profesionale;
b) să
folosească pentru pregătirea şi desfăşurarea activităţii didactice şi ştiinţifice
întreaga bază materială a şcolii;
c) să
participe la activităţile de formare continuă în şcoală şi în afara ei şi să
beneficieze de avantajele conferite de lege ca o consecinţă a formării
continue;
d) să facă
parte din diferite organizaţii profesionale şi sindicale;
e) să
ocupe funcţii de conducere în urma concursurilor organizate de Inspectoratul Şcolar
Judeţean Mureş;
f) să fie membru în diferite consilii și comisii la
nivelul şcolii;
g) să fie
retribuit corespunzător calităţii şi cantităţii muncii prestate conform legii
în vigoare;
Art.2. Personalul didactic de predare şi
personalul didactic auxiliar au datoria
de a îndeplini toate sarcinile de serviciu ce le revin potrivit contractelor
individuale de muncă, fişelor de post, Regulamentului de organizare şi funcţionare
a unităţilor de învăţământ preuniversitar, a Regulamentului de Ordine Interioară
şi a dispoziţiilor conducerii şcolii.
(1) Cadrele didactice au obligaţia de a participa
la programe de formare continuă, în conformitate cu specificul activităţii şi
cu reglementările în vigoare, pentru fiecare categorie.
(2) Personalul unităţii trebuie să aibă o ţinută
morală demnă, în concordanţă cu valorile educaţionale pe care le transmite
elevilor, o vestimentaţie decentă şi un comportament responsabil.
(3) Personalul şcolii
are obligaţia să sesizeze la nevoie, instituţiile publice de asistenţă socială/educaţională,
specializată, direcţia de protecţie a copilului, în legătură cu aspecte care
afectează demnitatea, integritatea fizică şi psihică a elevului/copilului.
(4) Angajaţii unităţii
trebuie să dovedească respect şi consideraţie în relaţiile cu elevii, părinţii/reprezentanţii
legali ai acestora.
(5) Personalului şcolii
îi este interzis să desfăşoare acţiuni de natură să afecteze imaginea publică a
elevului, viaţa intimă, privată şi familială a acestuia.
(6) Personalului
unităţii îi este interzisă aplicarea de pedepse corporale, agresarea verbală
sau fizică a elevilor şi/ sau al colegilor.
(7) Se interzice
personalului didactic să condiţioneze evaluarea elevilor sau calitatea
prestaţiei didactice la clasă de obţinerea oricărui tip de avantaje de la elevi
sau de la părinţii / aparţinătorii / reprezentanţii
legali ai acestora.
(8) Personalul
angajat are obligaţia de a prezenta la
fiecare început de an şcolar adeverinţă medicală din care să reiasă că este apt
pentru a funcţiona în învăţământ şi de a se supune examenului psihologic, efectuat
de către personalul de specialitate din Centrele de Asistenţă Psihopedagogică
din sistemul de învăţământ judeţean.
(9) Compartimentul de secretariat este subordonat
directorului şcolii.
(10) Secretariatul
funcţionează pentru elevi, părinţi, personalul unităţii şi pentru alte persoane
interesate, potrivit unui program de lucru aprobat de director.
(11) În perioada
vacanţelor şcolare, cataloagele se păstrează la secretariat.
(12) Procurarea,
completarea, eliberarea şi evidenţa actelor de studii se fac în conformitate cu
prevederile Regulamentului privind regimul juridic al actelor de studii şi al
documentelor de evidenţă şcolară în învăţământul preuniversitar, aprobat prin
ordinul MEN.
(13) Serviciul de
administraţie este subordonat directorului şcolii.
(14) Administratorul
îşi desfăşoară activitatea sub conducerea directorului, răspunde de gestionarea
şi de întreţinerea bazei materiale a unităţii şcolare, coordonează activitatea
personalului administrativ de îngrijire şi curăţenie, paznici, muncitori.
(15)
Administratorul stabileşte sectoarele de lucru ale personalului de îngrijire. În
funcţie de nevoile şcolii, directorul poate schimba aceste sectoare.
(16) Bibliotecarul
este subordonat directorului şcolii. Bibliotecarul organizează activitatea
bibliotecii, asigură funcţionarea acesteia şi este interesat de completarea
raţională a fondului de publicaţii ; sprijină informarea şi documentarea
rapidă a personalului didactic.
Obligaţiile cadrelor didactice :
1) să se pregătească
sistematic pentru fiecare lecţie, pregătire care va fi concretizată prin
proiecte de activităţi didactice pentru educatoare, învăţători şi profesori în
primii ani de învăţământ şi schiţe de lecţii pentru celelalte cadre didactice;
2) să-şi
perfecţioneze permanent pregătirea în domeniul specialităţii şi al psiho-pedagogiei,
să participe la activităţile comisiilor şi colectivelor de catedră, Consiliului
profesoral, Consiliului profesorilor clasei, cercuri pedagogice şi alte activităţi
organizate de şcoală sau Inspectoratul Şcolar Judeţean Mureş;
3) să ţină o legătură
permanentă cu familiile elevilor prin vizite la domiciliu, convorbiri cu
părinţii elevilor, şedinţe cu părinţii;
4) să semnalizeze
conducerii şcolii orice neajunsuri din clase, laboratoare şi celelalte spaţii
aferente, pentru a fi remediate;
5) să nu lase
nesupravegheaţi copiii şi elevii în timpul programului;
6) să respecte
ordinea şi disciplina în incinta şcolii;
7) să participe
la instructajele generale şi periodice de protecţia muncii şi PSI şi să-şi însuşească
cele prezentate;
8) să folosească
echipamentul de protecţie de lucru, instinctoarele, conform regulamentelor în
vigoare;
9) să respecte
normele igienico-sanitare şi să menţină curăţenia la locul de muncă, grupurile
sanitare, spaţiile din incinta şcolii şi din afara ei;
10) să aducă la
cunoştinţa secretariatului şcolii toate modificările ce survin în viaţa
personală sau a familiei în legătură cu drepturile şi obligaţiile profesionale
ce-i revin, precum şi modificările de efective care survin la clasă în calitate
de educator, învăţător sau diriginte;
11) să manifeste
loialitate faţă de şcoală prin activitatea pe care o desfăşoară şi prin
comportamentul său;
12) au obligaţia de a
semna zilnic condica de prezenţă şi de a consemna în aceasta titlul lecţiei.
13) să efectueze
predarea şi primirea serviciului la locul de muncă conform instrucţiunilor de
lucru. În cazul nesosirii schimbului, să nu părăsească locul de muncă până la
sosirea acestuia;
14) să asigure utilizarea
judicioasă a materialelor, a energiei şi gazelor naturale, apei potabile cu
respectarea strictă a normelor de consum, înlăturarea oricărei neglijenţe în păstrarea
bunurilor;
15) să scoată din
clasă elevii, după ce se sună în pauză şi să supravegheze ieşirea acestora în
mod ordonat în curtea şcolii
16) profesorul de
serviciu să asigure intrarea în clase a elevilor în mod ordonat după terminarea
pauzei. Pentru orele de informatică, biologie, fizică şi chimie elevii vor fi
conduşi în laboratoare de către profesor;
17) să noteze
elevii absenţi şi întârziaţi, să fie cointeresaţi de prezenţa elevilor la ore.
18) au obligaţia de a evalua
rezultatele la învăţătură în mod ritmic, în conformitate cu metodologiile
elaborate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare.
19) rezultatele lucrărilor scrise semestriale (la obiectele la care acestea
se dau) vor fi analizate împreună cu elevii, vor fi păstrate în şcoală până la
sfârşitul anului şcolar şi vor putea fi consultate de părinţii elevilor în
cazul în care aceştia doresc să le vadă, în prezenţa profesorului care predă
disciplina respectivă.
20) toţi învăţătorii şi profesorii au obligaţia de efectua serviciul pe
şcoală conform programării.
21) învoirea cadrelor
didactice de la cursuri pentru rezolvarea unor probleme personale se va face
numai în cazuri bine justificate, cu aprobarea conducerii şcolii, prin
completarea cererii tip de învoire care presupune, în mod obligatoriu,
asigurarea suplinirii cu cadru didactic pentru toate orele ce nu pot fi
efectuate, iar deacă este de serviciu pe
școală, să asigure suplinirea de către colegi și a acestei îndatoriri.
22) personalul școlii are obligația
de a prticipa la ședințele de lucru.
După absentarea nemotivată de 2 ori atrage sancționarea prin „obsevație scrisă“
a persoanei respective. Învoirea de la ședințe se face în scris, înregistrat la
secretariatul școlii înainte de începerea ședinței.
22) cadrele
didactice, în general, învăţătorii şi profesorii diriginţi, în special, au
obligaţia de a însoţi permanent elevii la toate activităţile de grup organizate
cu aprobarea conducerii şcolii: excursii, drumeţii, vizionări de spectacole,
acţiuni cultural-artistice şi sportive, concursuri, serbarea şcolii etc.
Art.3. Sunt interzise următoarele fapte:
a) întârzierea la ore sau ieşirea de la
oră înainte de a se suna;
b)
absentarea de la cursuri sau serviciu fără a anunţa conducerea şcolii.
Absentarea de la program a personalului şcolii pentru rezolvarea unor probleme
de ordin personal se aprobă în urma unei cereri adresate conducerii unităţii în
conformitate cu legislaţia în vogoare şi conform procedurii.
c) prezentarea
la serviciu sub influenţa alcoolului, introducerea şi consumarea de către
angajaţi a băuturilor alcoolice în şcoală;
d) refuzul
executării sarcinilor de serviciu date de conducerea şcolii şi care revin din
fişa postului precum şi executarea cu întârziere a acestora;
e) desfășurarea unor activități cu copiii,
părinți sau alte persoane neaparținătoare școlii, fără aprobarea conducerii
unității școlare pe baza unei
cereri adresate conducerii școlii cu cel puțin 2 zile înaintea desfășurării
activității;
f) menţinerea
dezordinii în sălile de clase, laboratoare şi sala de sport;
g) fumatul în incinta şcolii;
h) săvârşirea de acte ce ar putea pune în
pericol siguranţa elevilor şi a şcolii;
i) însuşirea
sau încercarea de însuşire a bunurilor aparţinând unităţii sau a persoanelor
fizice.
j) se interzice accesul
autoturismelor particulare în incinta şcolii (decât cu aprobarea conducerii şcolii).
k) conducerea şi personalul din învăţământ nu pot face publice date personale ale
elevilor, rezultate şcolare, lucrări scrise, cu excepţia situaţiilor prevăzute
de lege.
Organizarea timpului de lucru
Art.4. Durata normală a timpului efectiv
de lucru este norma didactică pentru
educatoare, învăţători, profesori şi de 8 ore zilnic pentru personalul
didactic auxiliar şi cel administrativ - gospodăresc (secretar, bibliotecar,
administrator, personal de îngrijire, asistentă medicală, portar).
Art.5. Pentru personalul de pază care
lucrează în schimburi, zilele de repaus săptămânal sunt cele care rezultă din
graficul lunar, cu respectarea Codului Muncii.
Art.6. Personalul de îngrijire, când
lucrează în schimbul de după masă, asigură şi serviciu de pază până la sosirea
paznicului de serviciu (conform graficului).
Art.7. Personalul de îngrijire, atunci
când este nevoie, îndeplineşte şi funcţia de curier.
Art.8. Evidenţa prezenţei angajaţilor în
şcoală se face pentru educatoare, învăţătoare şi profesori prin condica de
evidenţă a activităţilor iar pentru personalul didactic auxiliar şi
administrativ - gospodăresc, prin condica de prezenţă şi pontaj.
Art.9. Schimburi între personalul
angajat al şcolii se pot face numai cu aprobarea conducerii şcolii prin:
a) schimbul
de ore sau suplinire se face de către un coleg de aceeaşi specialitate sau înrudită;
b) preluarea
de alt angajat a sarcinilor de serviciu.
Art.10. Programarea concediilor de
odihnă se face potrivit dispoziţiilor legale în vigoare ţinând cont de cerinţele
şi programul şcolii, iar evidenţa se va ţine de directorul şcolii şi
secretariat.
Art.11. Se interzice fumatul și consumul
de băuturi alcoolice și altor substanțe halucinogene în incinta școlii și în
timpul programului de lucru.
Art.12. Până
la realizarea de către angajator a echipamentelor vestimentare specific funcției
de încadrare, angajații vor veni în echipament corespunzător realizat din surse
proprii.
RECOMPENSE
Art.11. Angajaţii a căror activitate
profesională se evidenţiază în mod deosebit, pe lângă salariul cuvenit, pot
beneficia de gradaţie de merit pentru o
perioada de 5 ani.
SANCŢIUNI DISCIPLINARE
Art.12. Încălcarea în mod conştient a
obligaţiilor de muncă inclusiv a normelor de comportare, precum şi a
prevederilor cuprinse în Regulamentul de Ordine Interioară, constituie o abatere
disciplinară şi se sancţionează indiferent de funcţia pe care o are persoana încadrată.
Art.13.
Pentru abateri disciplinare, potrivit art.280 din Leg.Nr.1/2011 se aplică următoarele
sancţiuni:
a) observaţie scrisă;
b) avertisment;
c) diminuarea salariului de bază,
cumulat, când este cazul, cu indemnizaţia de conducere, de îndrumare şi de
control, cu până la 15%, pe o perioadă de 1-6 luni;
d) suspendarea, pe o perioadă de până la 3 ani, a dreptului de înscriere
la un concurs pentru ocuparea unei funcţii didactice superioare sau pentru
obţinerea gradelor didactice ori a unei
funcţii de conducere, de îndrumare şi de control;
e) destituirea din funcţia de conducere, de îndrumare şi de control din
învăţământ;
f) desfacerea disciplinară a contractului individual de muncă.
Art.14.
Desfacerea disciplinară a contractului de muncă şi îndepărtarea din învăţământ
a cadrului didactic sancţionat, se aplică pentru abateri disciplinare
sistematice sau chiar pentru o abatere deosebit de gravă, dacă prin această
abatere, cel vinovat devine incompatibil cu misiunea de educator :
- în cazul personalului didactic
auxiliar şi administrativ-gospodăresc, dacă sunt parcurse toate sancţiunile
prevăzute de Codul Muncii până la desfacerea contractului de muncă şi cel
vinovat nu se poate îndrepta, urmează desfacerea contractului de muncă;
- sancţiunile “observație scrisă”
şi “avertisment” se pot aplica şi de către director. Celelalte sancţiuni se
aplică de către Consiliul de Administraţie al şcolii;
Art.15. Se
consideră deosebit de grave şi se sancţionează cu desfacerea contractului de
muncă a personalului didactic auxiliar şi administrativ – gospodăresc, următoarele
fapte:
a) prezentarea
la serviciu sub influenţa alcoolului sau consumarea băuturilor alcoolice în
incinta unităţii;
b)
dormitul în timpul serviciului;
c) părăsirea
locului de muncă sau unităţii fără aprobarea conducerii şcolii;
d) refuzul
executării sarcinilor de serviciu date de conducerea şcolii;
e) furtul
din avutul şcolii sau din proprietatea persoanelor fizice din şcoală, indiferent
de valoarea acestora;
f) săvârşirea
unor acte care pun în pericol securitatea şcolii sau a elevilor şi cadrelor
angajate;
g) încălcarea
voită a normelor de protecţia muncii;
h) falsificarea
actelor doveditoare pregătirii profesionale şi ascunderea unor fapte săvârşite
anterior angajării în şcoală.
Art.16.
Prezentul Regulament de Ordine Interioară va fi completat cu noile dispoziţii
venite din partea I.S.J.M. sau noi ordine ale M.E.N.
Art.17.
Toate dispoziţiile, instrucţiunile din regulamentul anterior
care contravin prezentului regulament şi anexelor
acestuia, îşi încetează aplicabilitatea.
ÎNDATORIRILE
CADRULUI DIDACTIC DE SERVICIU
l. Se prezintă la şcoală la ora
7,30. Instruieşte şi ţine legătura cu
elevii de serviciu de la nivelul unde este repartizat.
2. La ora 7,50, permite intrarea
elevilor în clase. Aceştia îşi pregătesc cărţile şi caietele pentru ore. În
acest timp învăţătorii şi profesorii de serviciu sunt prezenţi pe coridoare şi
supraveghează toate clasele.
3. La ora 8,00 sună începerea
cursurilor şi se intră în clasă.
4. Portarul sau personanul de
serviciu respectiv învăţătorul de serviciu sună pentru intrare la ore şi pentru
ieşirea în pauze, după cum urmează:
Clasele P-VIII:
PAUZE:
8,5o
- 9,00
9,50
- l0,10
11,00
- 11,10
12,00
- 12,10
13,00
- 13,10
14,00
- 14,10
5. În pauze cadrele didactice de
serviciu se află în mijlocul elevilor şi nu permit ca aceştia să părăsească
curtea şcolii, să intre în noroi, să joace jocuri nepermise, ori care ar putea
duce la accidente sau să facă stricăciuni bunurilor şcolii sau gospodăriilor
vecine.
6. Cadrele didactice de serviciu
au datoria de a veghea tot timpul la menţinerea curăţeniei în şcoală şi de a
atrage atenţia personalului de îngrijire în legătură cu curăţenia pe scări, coridoare
şi în curte.
7. La ora stabilită pentru părăsirea
şcolii, cadrele didactice de serviciu închid dulapul cu cataloagele iar cheile
se depun la locul stabilit.
8. Cadrele didactice de serviciu
sunt ajutate de către elevii de serviciu care sunt instruiţi de către diriginţi.
9. Raportează conducerii şcolii
abaterile mai mari ale elevilor, neregulile constatate în timpul serviciului
printr-un proces verbal consemnat în caietul cadrului didactic de serviciu pe şcoală.
10. Cadrele didactice de serviciu
nu permit sub nici o formă ca elevii să alerge pe coridoare, să strige, să
fluiere, să se joace pe scări. Abaterile grave vor fi aduse la cunoştinţa
diriginţilor sau consemnate în carnetul de elev precum şi în procesul-verbal ce
se va întocmi la terminarea serviciului.
11. Cadrele didactice de serviciu,
în lipsa directorilor, asigură suplinirea cadrelor didactice care lipsesc.
12. Părăsesc incinta şcolii numai
după ce elevii au terminat cursurile.
Cap.II. Criteriile de evaluare a
performanţelor posturilor
1. Posturi didactice:
1.4 Proiectarea unor
activități extracurriculare corelate cu obiectivele curriculare, nevoile și
interesele educabililor, planul managerial al unității.
|
|||||||
15
|
|||||||
1.
Realizarea activităților didactice
|
2.1 Utilizarea unor
strategii didactice care asigură caracterul aplicativ al învățării și
formarea competențelor specifice.
|
||||||
2.2 Utilizarea eficientă a resurselor materiale
din unitatea de învățământ în vederea optimizării activităților
didactice-inclusiv a resurselor TIC.
|
|||||||
2.3 Diseminarea, evaluarea și valorizarea
activităților realizate.
|
|||||||
2.4 Organizarea și
desfășurarea activităților extracurriculare, participarea la acțiuni de
voluntariat.
|
|||||||
2.5 Formarea
deprinderilor de studiu individual și în echipă în vederea
formării/dezvoltării competenței de ,,a învăța să înveți”.
|
|||||||
25
|
|||||||
2.
Evaluarea rezultatelor
învățării
|
3.1 Asigurarea
transparenței criteriilor, a procedurilor de evaluare și a rezultatelor
activităților de evaluare.
|
||||||
3.2 Aplicarea
testelor predictive, interpretarea și comunicarea rezultatelor.
|
|||||||
3.3 Utilizarea
diverselor instrumente de evaluare, inclusiv a celor din banca de instrumente
de evaluare unică.
|
|||||||
3.4 Promovarea
autoevaluării și interevaluării.
|
|||||||
3.5 Evaluarea
satisfacției beneficiarilor educaționali.
|
|||||||
3.6 Coordonarea
elaborării portofoliului educațional ca element central al evaluării
rezultatelor învățării.
|
|||||||
20
|
Domenii
ale
evaluării
|
Criterii
de performanță
|
Indicatori
de performanță
|
Punctaj
maxim
|
Punctaj
acordat
|
Validare
consiliul profesoral
|
||
Auto evaluare
|
Evaluare
comisie
|
Evaluare CA
|
|||||
3. Proiectarea
activității
|
1.1 Respectarea programei școlare, a
normelor de elaborare a documentelor de proiectare, precum și adaptarea
acesteia la particularitățile grupei/clasei.
|
||||||
1.2. Implicarea în
activitățile de proiectare a ofertei educaționale la nivelul unității.
|
|||||||
1.3 Folosirea tehnologiei
informării și comunicării (TIC) în activitatea de proiectare.
|
4. Managementul clasei de elevi
|
4.1 Stabilirea unui cadru adecvat (reguli de conduită, atitudini,
ambient) pentru desfășurarea activităților în conformitate cu particularitățile
clasei de elevi.
|
||||||
4.2 Monitorizarea comportamentului elevilor și gestionarea situațiilor
conflictuale.
|
|||||||
4.3 Cunoașterea, consilierea și tratarea diferențiată a elevilor.
|
|||||||
4.4 Motivarea elevilor prin valorizarea exemplelor de bună practică.
|
|||||||
12
|
|||||||
5. Managementul carierei și al
dezvoltării personale
|
5.1 Valorificarea competențelor științifice, didactice și metodice
dobândite prin participarea la programele de formare
continuă/perfecționare.
|
||||||
5.2 Implicarea în organizarea activităților metodice la nivelul
comisiei/catedrei/responsabilului.
|
|||||||
5.3 Realizarea/actualizarea portofoliului profesional și dosarului personal.
|
|||||||
5.4 Dezvoltarea capacității de comunicare și relaționare în interiorul și
în afara unității (cu elevii, personalul școlii, echipa managerială și cu
beneficiarii din cadrul comunității-familiile elevilor).
|
|||||||
5.5. Manifestarea atitudinii morale şi civice (limbaj, ţinută, respect,
comportament), respectarea şi promovarea deontologiei profesionale
|
8
|
||||||
6. Contribuția la dezvoltarea
instituțională și la promovarea imaginii unității școlare
|
6.1 Dezvoltarea de parteneriate și
proiecte educaționale în vederea dezvoltării instituționale.
|
||||||
6.2 Promovarea ofertei educaționale.
|
|||||||
6.3 Promovarea imaginii școlii în comunitate prin participarea și
rezultatele elevilor la olimpiade, concursuri, competiții, activități
extracurriculare și extrașcolare.
|
|||||||
6.4 Realizarea/participarea la programe/activități de prevenire și
combatere a violenței și comportamentelor nesănătoase în mediul școlar,
familie și societate.
|
|||||||
6.5 Respectarea normelor, procedurilor de sănătate și securitate a muncii
și de PSI și ISU pentru toate tipurile de activități desfășurate în cadrul
unității de învățământ precum și a sarcinilor suplimentare.
|
|||||||
6.6 Implicarea activă în crearea unei culturi a calității la
nivelul organizației.
|
|||||||
15
|
|||||||
7.
Conduita profesională
|
7.1. Manifestarea atitudinii morale și civice (limbaj, ținută, respect,
comportament).
|
2
|
|||||
7.2. Respectarea și promovarea deontologiei profesionale.
|
3
|
||||||
5
|
|||||||
100
|
2. Posturi didactice auxiliare
Secretar:
Domenii ale evaluării
|
Criterii de performanță
|
Indicatori de perf.
|
Punctaj maxim
|
Punctaj autoevaluare
|
Punctaj compartiment
|
Punctaj CA
|
Validare CP
|
1. Proiectarea activității
|
1.1.Respectarea planurilor manageriale ale școlii.
|
||||||
1.2.Implicarea în proiectarea activității școlii, la nivelul
compartimentului.
|
|||||||
1.3.Realizarea planificării calendaristice a compartimentului.
|
|||||||
1.4.Cunoașterea și aplicarea legislației în vigoare.
|
|||||||
1.5.Folosirea tehnologiei informatice în proiectare.
|
|||||||
20
|
2. Realizarea activităților
|
2.1.Organizarea documentelor oficiale.
|
||||||
2.2. Asigură ordonarea și arhivarea documentelor
unității.
|
|||||||
2.3. Gestionarea
documentelor pentru
resursa umană a unității (cadre didactice, personal
didactic auxiliar, personal nedidactic). Înregistrarea și prelucrarea
informatică periodică a datelor în programele de salarizare și REVISAL.
|
|||||||
2.4. Întocmirea și actualizarea documentelor de studii ale elevilor.
|
|||||||
2.5. Alcătuirea de proceduri.
|
|||||||
30
|
|||||||
3. Comunicare și relaționare
|
3.1.Asigurarea fluxului informațional al compartimentului.
|
||||||
3.2.Raportarea periodică pentru conducerea instituției.
|
|||||||
3.3.Asigurarea transparenței deciziilor din compartiment.
|
|||||||
3.4. Evidența, gestionarea și arhivarea documentelor.
|
|||||||
3.5. Asigurarea interfeței privind comunicarea cu beneficiarii direcți și
indirecți.
|
|||||||
20
|
|||||||
4. Managementul carierei și al
dezvoltării personale
|
4.1. Identificarea nevoilor proprii de dezvoltare.
|
||||||
4.2. Participarea la activități de
formare profesională și dezvoltare în carieră.
|
|||||||
4.3. Participarea permanentă la instruirile organizate de inspectoratul școlar.
|
|||||||
10
|
5.Contribuția la dezvoltarea
instituțională și la promovarea imaginii școlii
|
5.1. Planificarea activității compartimentului prin prisma dezvoltării instituționale și
promovarea imaginii școlii.
|
||||||
5.2. Asigurarea permanentă a legăturii cu reprezentanții comunității
locale privind activitatea compartimentului.
|
|||||||
5.3. Îndeplinirea altor atribuții dispuse de șeful ierarhic superior și/sau
directorul, care pot rezulta din necesitatea derulării în bune condiții a
atribuțiilor aflate în sfera sa de responsabilitate.
|
|||||||
5.4. Respectarea normelor, ROI, a
procedurilor de sănătate și securitate a muncii, de PSI și ISU pentru toate
tipurile de activități desfășurate în cadrul unității de învățământ.
|
|||||||
15
|
|||||||
6.
Conduita profesională
|
6.1. Manifestarea atitudinii morale și civice (limbaj, ținută, respect,
comportament).
|
2
|
|||||
6.2.Respectarea și promovarea deontologiei profesionale.
|
3
|
||||||
5
|
|||||||
TOTAL
|
100
|
3. Posturi nedidactice
Nr.
Crt.
|
Criterii de
evaluare
|
Punctaj maxim
|
I
|
Gradul de îndeplinire al standardelor de performanţă
|
70
|
I.1
|
Cantitatea
serviciilor prestate conform fişei postului
|
30
|
I.2
|
Calitatea
muncii prestate
|
25
|
I.3
|
Modul de realizare a sarcinilor şi de
utilizare al resurselor (responsabilitate, conştiinciozitate, punctualitate,
operativitate, utilizarea maximă a reusrselor puse la dispoziţia postului)
|
15
|
II
|
Dificultatea / complexitatea acţiunilor /
operaţiilor
|
20
|
III
|
Interes pentru autoperfecţionare şi participare
la cursuri de perfecţionare organizate de instituţiile abilitate în acest sens
|
10
|
Punctaj total
|
100
|
CAP. III.
REGULAMENT DE ORDINE INTERIOARĂ PENTRU ELEVI
Art.l.
Elevii au obligaţia de a participa la cursuri şi la activităţile conexe
procesului de învăţământ conform orarului şi programelor de activitate.
Art.2.
Elevii vor avea acces în incinta şcolii
cu l0 minute înaintea începerii orelor.
Art.3.
Intrarea elevilor în clasă se face în ordine, numai prin locurile destinate
acestui scop, sub supravegherea profesorului de serviciu.
Art.4.
Elevii care nu se află în clasă la intrarea profesorului vor fi consideraţi
absenţi.
Art.5.
Elevii absenţi vor fi consemnaţi obligatoriu de către profesori şi notaţi în
rubrica respectivă.
Art.6.
Elevii care întârzie pot cere permisiunea cadrului didactic de a intra la ora, dar
numai în cazuri bine întemeiate (reţinerea la cabinetul medical, reţinerea elevului
de către directori, diriginte). Absenţele şi întârzierile notate cu “I” se vor
motiva de către diriginte.
Art.7. După
terminarea orei, elevii se vor deplasa în curte în ordine fără a fugi sau
alerga pe coridoare.
Art.8.
Deplasarea în cabinete şi laboratoare se face numai sub supravegherea
profesorului de specialitate.
Art.9. Părăsirea
incintei şcolii este interzisă atât în timpul cursurilor cât şi a pauzei. În
caz de forţă majoră acest lucru este posibil doar cu aprobarea profesorului de
serviciu, a dirigintelui sau a directorilor.
Art.l0. După
terminarea orei, în cel mult 5 minute, toţi elevii vor părăsi, în cea mai mare
ordine, sala de clasă (excepţie elevii de serviciu pe clasă);
Art.11.
Elevii datorează respect cadrelor didactice, personalului administrativ -
gospodăresc pe toată durata desfăşurării activităţii;
Art.12.
Motivarea absenţelor din cauza îmbolnăvirii se efectuează pe baza următoarelor
acte:
a) adeverinţă
eliberată de medicul cabinetului şcolar sau de medicul de familie şi avizată de
medicul şcolar.
b) adeverinţă
sau certificat medical eliberat de unitatea spitalicească, în cazul în care
elevul a fost internat.
c) cererea
scrisă a părintelui / tutorelui legal al elevului, adresată directorului unităţii
de învăţământ şi aprobată de acesta, în urma consultării cu dirigintele / învăţătoarea
clasei.
Art.13. În
cazul unor probleme familiale deosebite, părinţii pot solicita motivarea absenţelor
fără a depăşi 3 zile pe semestru în
condiţiile literei "c ".
Art.14.
Motivarea se va face de către diriginte în ziua prezentării actelor care vor fi
prezentate în termen de 7 zile de la reluarea activităţii elevilor şi vor fi
păstrate de către învăţător/diriginte pe tot parcursul anului şcolar.
Art.15. În
funcţie de absenţele nemotivate, notele la purtare vor fi scăzute cu un punct
pentru fiecare 10 absenţe nemotivate, iar cei cu media la purtare sub 6 vor fi
declaraţi repetenţi, indiferent de mediile obţinute la obiectele de studiu.
Art.16. Nici
unui elev nu-i este permis să facă din naţionalitate, religie, stare socială sau familia unui
coleg, obiect de jignire sau insultă;
Art.17. Este
interzis elevilor:
a) să aducă şi să difuzeze în
şcoală materiale străine procesului de învăţământ care prin conţinutul lor încalcă
legile în vigoare;
b) să introducă în perimetrul şcolii
orice tipuri de arme sau alte instrumente, precum: muniţie, petarde, pocnitori
etc., care, prin acţiunea lor, pot afecta integritatea fizică şi psihică a
colectivului de elevi şi a personalului şcolii;
c) să posede şi să difuzeze
materiale cu caracter obscen sau pornografic ;
d) să utilizeze telefoane celulare în timpul
orelor de curs al examenelor şi al concursurilor;
e) se interzice înregistrarea
activității didactice de către elevi, cu excepția situației în care aceasta ar
folosi la optimizarea procesului instructiv educativ;
f) să lanseze anunţuri false cu privire la
amplasarea unor materiale explozibile în perimetrul şcolii ;
g) să aibă ţinută, comportamente şi atitudini
ostentative şi provocatoare ;
h) să aducă jigniri şi să manifeste
agresivitate în limbaj şi în comportament faţă de colegi şi faţă de personalul
din şcoală.
Art.18. Este interzisă deteriorarea
mobilierului şi a localului şcolii prin zgâriere, tăiere, rupere,etc. Cei vinovaţi
de asemenea fapte sunt obligaţi să plătească stricăciunile iar dacă vinovatul
nu se găseşte, răspunde material întreaga
clasă;
Art.19. În incinta şcolii se interzice
elevilor fumatul, consumul de băuturi alcoolice, droguri, seminţe sau a altor
produse care deteriorează aspectul general al şcolii, jocurile de noroc;
Art.20. Este interzisă aruncarea
hârtiilor, resturilor de mâncare, etc., în sălile de clasă, coridoare, grupuri
sanitare sau în curtea şcolii. Se vor folosi în acest scop coşurile de gunoi;
Art.21. Se interzice urcarea pe porţile
terenului de fotbal şi baschet, pe gardurile de împrejmuire, în arborii din
curtea şcolii;
Art.22. Se
interzice practicarea jocurilor de fotbal, baschet, tenis, handbal în afara spaţiului
destinat pentru acestea;
Art.23. Pregătirea
pentru orele de educaţie-fizică se face în vestiarul sălii de sport. Intrarea în
sălile de clasă, după orele de educaţie-fizică se face odată cu ceilalţi elevi;
Art.24. Se
interzice elevilor să se urce pe bănci, ferestre, oricare ar fi motivul;
Art.25.
Elevii sunt obligaţi să folosească corect instalaţiile din grupurile sanitare;
Art.26.
Elevii sunt datori să aibă o comportare civilizată, o ţinută decentă, să fie
disciplinaţi, politicoşi în şcoală, familie, pe stradă şi în locurile publice;
Art.27.
Elevii sunt datori să respecte cu stricteţe legile ţării, Regulamentul şcolar,
Regulamentul de Ordine Interioară, regulile de circulaţie şi cele privitoare la
starea sănătăţii, normele de protecţia muncii, de prevenire şi stingerea
incendiilor, cele de protecţie civilă şi protecţia mediului;
Art.28.
Elevii au obligaţia de a avea asupra lor carnetul de elev şi a-l prezenta învăţătoarei
sau profesorului pentru consemnarea calificativelor sau a notelor obţinute.
Art.29.
Elevii au obligaţia să utilizeze cu grijă manualele şcolare primite gratuit şi
să le restituie în bună stare la sfârşitul anului şcolar;
Art.30.
Elevii au obligaţia de a utiliza civilizat cărţile împrumutate de la biblioteca
şcolii şi de a le restitui în bună stare şi la timpul prevăzut de lege.
Art.31.
Elevii au obligaţia să poarte uniforma peronalizată şcolii, să aibă o ţinută
vestimentară şi capilară decentă şi îngrijită.
Art.32. Este
interzis copiatul, utilizarea fiţuicilor sau a altor mijloace necinstite de a
obţine note.
Art.33. Se
interzice folosirea obiectelor colegilor fără acordul acestora precum şi
invitarea unor persoane străine în clasă şi şcoală.
Art.34. Este
interzis jocul cu mingea în curtea şcolii precum şi jocul cu bulgări de zăpadă.
Art.35. Este
interzis furtul, falsul în acte publice, minciuna, etc.
Art. 36. Este
intersiz să părăsească incinta unității în pauze sau după începerea cursurilor,
fără avizul profesorului de serviciu.
Cap IV. DREPTURILE ELEVILOR
Art.1.
Elevii se bucură de toate drepturile legale şi nicio activitate organizată în şcoală
nu trebuie să lezeze demnitatea sau personalitatea acestora.
Art.2.
Elevii au dreptul să opteze pentru tipul şi forma de învăţământ şi să aleagă
din timp opţiunea din oferta cuprinsă în curriculumul la decizia şcolii, fiind consiliaţi
pentru aceasta de către părinţi, educator, etc.
Art.3.
Elevii din învăţământul de stat primar şi gimnazial au dreptul să primească
gratuit manuale şcolare.
Art.4.
Elevii aparţinând minorităţilor naţionale au dreptul să studieze în limba
maternă la toate nivelele şi formele de învăţământ.
Art.5.
Elevii pot utiliza gratuit, sub îndrumarea profesorilor, pe toată durata
studiilor, baza materială şi didactică a şcolii la care sunt înscrişi.
Art.6.
Elevii au dreptul să participe la activităţile extraşcolare organizate de
unitatea de învăţământ, precum şi la cele organizate de cluburile elevilor.
Art.7.
Elevilor le este garantată libertatea de asociere în cercuri şi asociaţii ştiinţifice,
culturale, sportive care se organizează şi funcţionează pe baza unui statut
propriu, aprobat de directorul unităţii de învăţământ.
Art.8. În
timpul şcolarizării, elevii beneficiază de asistenţă medicală gratuită.
Art.9.
Elevii au dreptul să fie evidenţiaţi, să primească premii şi recompense pentru
rezultatele la activităţile curriculare şi extra-curriculare precum şi pentru
atitudine civică deosebită.
Art.10.
Elevii au dreptul de a fi aleşi reprezentativ în Consiliul elevilor, care funcţionează
pe baza unui regulament propriu.
Art.11.
Elevii au libertatea de a redacta şi difuza reviste şi publicaţii şcolare
proprii cu condiţia ca acestea, prin conţinutul lor să nu contravină legislaţiei
în vigoare.
Art.12.
Elevii cu situaţie socială dificilă au dreptul de a primi burse sociale în
conformitate cu reglementările în vigoare; aceleaşi drepturi le au şi elevii cu
probleme speciale de sănătate.
Art.13.
Instrucţiunile pentru acordarea burselor se afişează anual, pentru a fi
cunoscute şi respectate de elevi şi părinţi.
Art.14 Elevii
au dreptul la tarife reduse cu 75% pentru accesul la muzee, concerte,
spectacole de teatru , operă, film și alte manifestări culturale/sportive
organizate de instituții publice.
Art.15 Elevii
beneficiază de tarife reduse cu 50% pentru transport local în comun, pe tot
parcursul anului calendaristic. Cei orfani, cu CES sau cei pentru care s-a
stabilit o măsură de protecție specială/ tutela beneficiază de gratuitate la
transport local în comun.
Art.16 Elevul\părintele
acestuia au dreptul de a contesta
rezultatele evaluării,solicitând cadrului didactic să justifice rezultatele
acesteia,în prezenţa elevului şi a părintelui,în termen de 5 zile de la
comunicare.Dacă argumentele prezentate de cadrul didactic nu sunt
satisfăcătoare ,elevul (sau părintele acestuia) pot solicita în
scris,directorului unităţii reevaluarea lucrării(exceptând probele orale sau
practice).Pentru soluţionarea cererii de reevaluare ,directorul va desemna două
cadre didactice de specialitate ,din unitatea de învăţământ,care nu predau la
clasa respectivă şi care vor reevalua lucrarea scrisă.
Art.17 Elevii şi părinţii acestora au
dreptul să fie consultaţi şi să-şi exprime opţiunea pentru disciplinele din
curriculum la decizia şcolii aflate în oferta educaţională a unităţii de
învăţământ.
SARCINILE
ELEVILOR DE SERVICIU PE ŞCOALĂ
- se informează cine este profesorul de
serviciu la nivelul unde este repartizat; ţine legătura cu acesta.
- sprijină profesorul de serviciu în
menţinerea ordinei, a disciplinei pe timpul pauzelor;
- nu
permite deplasarea elevilor decât prin locurile stabilite pentru aceştia;
- notează
cazurile de indisciplină (ţipete, fluierături, alergări pe coridoare, bătăi, pe
cei ce aruncă hârtii şi resturi de mâncare pe coridoare, etc.) şi predă lista
profesorului de serviciu de la nivelul respectiv;
- are
ţinuta curată şi decentă şi se comportă civilizat cu colegii;
Abaterile de la cele menţionate
mai sus, sunt sancţionate conform prevederilor Regulamentului de Ordine
Interioară.
Cap. V. RECOMPENSE ACORDATE ELEVILOR :
Art.1. Elevii care obţin rezultate remarcabile la învăţătură
sau în alte activităţi pot primi următoarele recompense:
a) evidenţierea în faţa colectivului
clasei;
b) evidenţierea în faţa colegilor de şcoală şi a Consiliului profesoral;
c) comunicarea
verbală sau scrisă adresată părinţilor cu menţio-
narea
faptelor pentru care a fost evidenţiat elevul;
d) trimiterea cu prioritate în excursii şi tabere şcolare;
e) acordarea de burse sau alte recompense materiale;
f) acordarea de premii, insigne, diplome, medalii;
g) acordarea Premiului de onoare al şcolii;
Art.2. Acordarea premiilor elevilor la
sfârşitul anului şcolar se face la propunerea învăţătorilor şi a diriginţilor,
a Consiliului clasei, a directorilor şcolii.
Se pot acorda premii elevilor
care:
1. au obţinut primele trei medii generale
pe clasă, nu mai mici de 9.
2.
s-au distins la unul sau mai multe discipline de studiu;
3. au
obţinut performanţe la concursuri, festivaluri, expoziţii şi alte activităţi
extraşcolare desfăşurate la nivel local, judeţean, naţional şi internaţional;
4.
s-au remarcat prin fapte de înaltă ţinută morală şi civică;
5. au
avut la nivelul clasei cea mai bună frecvenţă pe parcursul anului şcolar;
Cap. VI. SANCŢIUNI PENTRU ELEVI:
Art.1.
Elevii care săvârşesc fapte contrare legilor sau regulamentelor şcolare vor fi
sancţionaţi după gravitatea faptelor după cum urmează:
a) observaţia individuală;
b) mustrarea în faţă clasei sau
a Consiliului profesoral;
c) mustrarea se aduce la cunoştinţa părinţilor
în scris de către învăţător sau dirigintele clasei;
- mustrarea
scrisă constă în dojenirea elevului, în scris, la propunerea consiliului clasei
sau a directorului, de către diriginte/învăţător şi director şi înmânarea
documentului părinţilor/tutorilor legali, personal, sub semnătură.
- sancţiunea
se înregistrează în catalogul clasei, precizându-se numă-rul documentului.
- sancţiunea
se consemnează în raportul consiliului clasei prezentat consiliului profesoral
la sfârşitul semestrului sau al anului şcolar.
- sancţiunea
este însoţită de scăderea notei la purtare.
d) retragerea temporară a bursei şcolare;
e) eliminarea din şcoală pe o
perioadă de 3-5 zile; absenţele se con-semnează în catalogul clasei.
f) mutarea disciplinară în altă
clasă paralelă;
g) pierderea definitivă a bursei;
h) mutarea disciplinara, temporară sau definitivă, la altă şcoală;
i) achitarea contravalorii sau repararea
stricăciunii produse;
j) scăderea notei la purtare cu un punct
pentru fiecare 10 ore absenţe nemotivate;
k) toate sancţiunile de mai sus vor fi însoţite
de scăderea notei la purtare.
l) toate abaterile vor fi aduse la cunoştinţa
părinţilor înainte de întrunirea şedinţei în care se va decide sancţiunea
meritată.
m) cu excepţia observaţiei şi
avertismentului ,toate sancţiunile aplicate elevilor sunt comunicate în scris
părinţilor.
Art.2. Elevii vinovaţi de deteriorarea
bunurilor unităţii de învăţământ plătesc toate lucrările necesare reparaţiilor
sau suportă toate cheltuielile pentru înlocuirea bunurilor deteriorate.
Art.3. În cazul în care vinovaţii nu se
cunosc, răspunderea materială devine colectivă, revenind întregii clase.
Art.4. În cazul distrugerii/deteriorării
manualelor şcolare primite gratuit, elevii vinovaţi înlocuiesc manualul
deteriorat cu un exemplar nou, corespunzător disciplinei, anului de studiu şi
tipului de manual deteriorat, iar în caz de imposibilitate, achită
contravaloarea acestuia.
Art.5. În cazul utilizării telefoanelor
mobile în timpul orelor de curs, telefonul este preluat de cadru didactic şi
înapoiat părintelui, care este informat în ziua incidentului.
Cap. VII. Drepturile și îndatoririle
părinților, tutorilor, susținătorilor legali
Părinţii au dreptul:
- să decidă,în limitele legale,cu privire la unitatea de
învăţământ unde va studia elevul
-să fie informat periodic referitor la situaţia
şcolară şi comportamentul propriului copil
-să aibă acces în incinta unităţii de învăţământ
dacă:a fost solicitat pentru o discuţie cu un cadru
didactic\director;desfăşoară activităţi în comun cu cadrul didactic;depune un
document la secretariat;participă la întâlnirile cu cadrul didactic
-să se constituie în asociaţii cu personalitate
juridică
- să solicite rezolvarea unor stări conflictuale
prin discuţii amiabile cu salariatul unităţii şcolare implicat\cu directorul
unităţii.Dacă nu se poate soluţiona astfel conflictul,părintele adresează o
cerere scrisă conducerii unităţii de învăţământ.In cazul în care toate aceste
etape au fost parcurse,fără rezolvarea stării conflictuale,părintele are
dreptul să solicite soluţionarea ei la inspectoratul şcolar.
Indatoriri:
-să asigure frecvenţa
şcolară a elevului până la finalizarea studiilor din învăţământul
obligatoriu(nerespectarea acestei prevederi se poate sancţiona cu amendă între
100-1000 lei sau muncă în folosul comunităţii)
-cel puţin odată pe lună să ia legătura cu cadrul didactic(învăţător sau
diriginte)pentru a cunoaşte evoluţia elevului
-răspunde material pentru distrugerile cauzate de elev
-i se interzice agresarea fizică,psihică,verbală a elevilor şi a
personalului unităţii de învăţământ
COMITETUL DE PĂRINŢI
Se înfiinţează şi funcţionează la nivelul fiecărei grupe/clase, fiind compus
din 3 persoane:un preşedinte şi trei membrii.
Atribuţii
a) pune în
practică deciziile luate de adunarea generală a părinţilor
b) sprijină cadrul
didactic în organizarea şi desfăşurarea de proiecte,programe şi activităţi
educative extraşcolare şi în derularea programelor de prevenire şi combatere a
absenteismului şcolar
c) atrage persoane
fizice/juridice pentru a susţine financiar sau material programele de
modernizare a activităţii educative şi a bazei materiale a clasei/şcolii
d) sprijină cadrul
didactic /conducerea unităţii de învăţământ prin implicarea activă în
întreţinerea, dezvoltarea şi modernizarea bazei materiale a clasei/unităţii de
învăţământ
e) sprijină cadrul didactic în activitatea de consiliere şi orientare
socio-profesională
f)se implică activ în asigurarea
securităţii elevilor pe durata orelor de curs precum şi în cadrul activităţilor
extraşcolare
g) prezintă semestrial ,justificarea utilizării fondurilor ,dacă există
Comitetul de părinţi poate decide să susţină ,inclusiv financiar ,întreţinerea,dezvoltarea
şi modernizarea bazei material a clasei.
Este interzisă implicarea elevilor sau a cadrelor didactice în strângerea
fondurilor.
Consiliul reprezentativ al
părinților/ asociația de părinți
Este compus din preşedinţii comitetelor de părinţi şi este condus de către
un preşedinte şi doi vicepreşedinţi.
ATRIBUŢII
-propune unităţii de învăţământ discipline şi domenii care să se studieze
prin curriculum la decizia şcolii
-sprijină parteneriatele educaţionale dintre unitatea de învăţământ şi instituţiile
cu rol educativ din comunitatea locală
-susţine unitatea de învăţământ în derularea programelor de prevenire şi
combatere a absenteismului şcolar şi a violenţei
-promovează imaginea unităţii de învăţământ în comunitatea locală
-se ocupă de conservarea/promovarea/cunoaşterea tradiţiilor culturale
specifice minorităţilor ,pe plan local
-susţine conducerea unităţii de învăţământ în organizarea şi desfăşurarea
consultaţiilor cu părinţii pe teme educaţionale
-colaborează cu instituţiile publice de asistenţă social
-sprijină conducerea unităţii de învăţământ în întreţinerea şi modernizarea
bazei material
-poate atrage resurse financiare (contribuţii,donaţii,sponsorizări,etc)din
partea unor persoane fizice/juridice care vor fi utilizate pentru :modernizarea/întreţinerea
patrimoniului unităţii de învăţământ ;acordarea de premii şi burse
elevilor;sprijinirea financiară a unor activităţi extraşcolare ;acordarea de
sprijin financiar/material copiilor ce provin din familii cu situaţie materială
precară.
Capitolul VIII. Dispoziţii
finale
Art.1. Prezentul regulament intră în vigoare la data aprobării de
câtre Consiliul Profesoral.
Art.2. Prevederile acestui regulament
sunt valabile pentru anul şcolar 2016-2017.
Art.3. Acestui regulament îi pot fi
aduse modificări sau adăugiri numai cu aprobarea Consiliului Profesoral.
Tg-Mureş DIRECTOR,
06.03.2017 Prof. dr. Kupán EdithREGULAMENT DE
ORDINE INTERIOARĂ
pentru anul
şcolar 2017-2018
Prezentul regulament se adresează
personalului didactic de predare şi instruire practică, personalului didactic
auxiliar, nedidactic şi elevilor în conformitate cu Legea Educaţiei Naţionale
Nr.1/2011 și ROFUIP intrat în vigoare în data de 31.08.2016. Regulamentul de
Ordine Interioară are caracter obligatoriu pentru tot personalul angajat şi
elevi.
Prezentul Regulament de Ordine
Interioară cuprinde următoarele capitole:
Cap. I Drepturile
şi îndatoririle angajaţilor……………...................pag. 1
Cap. II
Criteriile de evaluare a performanţelor posturilor................ pag. 6
Cap. III Regulament
de ordine interioară pentru elevi…................... pag. 10
Cap. IV Drepturile
elevilor………………………………...................pag. 13
Cap. V Recompense……………………………………....................
pag. 14
Cap. VI. Sancţiuni
………………………………………................... pag.
14
Cap. VII Drepturile și îndatoririle părinților…………………………..
pag. 15
Cap. VII. Dispoziţii finale………………………………………..........pag.
17
CAP. I
DREPTURILE ŞI ÎNDATORIRILE ANGAJAŢILOR.
Art.1.
Personalul didactic de predare şi instruire practică beneficiază de următoarele
drepturi:
a) să-şi desfăşoare
activitatea potrivit pregătirii profesionale;
b) să
folosească pentru pregătirea şi desfăşurarea activităţii didactice şi ştiinţifice
întreaga bază materială a şcolii;
c) să
participe la activităţile de formare continuă în şcoală şi în afara ei şi să
beneficieze de avantajele conferite de lege ca o consecinţă a formării
continue;
d) să facă
parte din diferite organizaţii profesionale şi sindicale;
e) să
ocupe funcţii de conducere în urma concursurilor organizate de Inspectoratul Şcolar
Judeţean Mureş;
f) să fie membru în diferite consilii și comisii la
nivelul şcolii;
g) să fie
retribuit corespunzător calităţii şi cantităţii muncii prestate conform legii
în vigoare;
Art.2. Personalul didactic de predare şi
personalul didactic auxiliar au datoria
de a îndeplini toate sarcinile de serviciu ce le revin potrivit contractelor
individuale de muncă, fişelor de post, Regulamentului de organizare şi funcţionare
a unităţilor de învăţământ preuniversitar, a Regulamentului de Ordine Interioară
şi a dispoziţiilor conducerii şcolii.
(1) Cadrele didactice au obligaţia de a participa
la programe de formare continuă, în conformitate cu specificul activităţii şi
cu reglementările în vigoare, pentru fiecare categorie.
(2) Personalul unităţii trebuie să aibă o ţinută
morală demnă, în concordanţă cu valorile educaţionale pe care le transmite
elevilor, o vestimentaţie decentă şi un comportament responsabil.
(3) Personalul şcolii
are obligaţia să sesizeze la nevoie, instituţiile publice de asistenţă socială/educaţională,
specializată, direcţia de protecţie a copilului, în legătură cu aspecte care
afectează demnitatea, integritatea fizică şi psihică a elevului/copilului.
(4) Angajaţii unităţii
trebuie să dovedească respect şi consideraţie în relaţiile cu elevii, părinţii/reprezentanţii
legali ai acestora.
(5) Personalului şcolii
îi este interzis să desfăşoare acţiuni de natură să afecteze imaginea publică a
elevului, viaţa intimă, privată şi familială a acestuia.
(6) Personalului
unităţii îi este interzisă aplicarea de pedepse corporale, agresarea verbală
sau fizică a elevilor şi/ sau al colegilor.
(7) Se interzice
personalului didactic să condiţioneze evaluarea elevilor sau calitatea
prestaţiei didactice la clasă de obţinerea oricărui tip de avantaje de la elevi
sau de la părinţii / aparţinătorii / reprezentanţii
legali ai acestora.
(8) Personalul
angajat are obligaţia de a prezenta la
fiecare început de an şcolar adeverinţă medicală din care să reiasă că este apt
pentru a funcţiona în învăţământ şi de a se supune examenului psihologic, efectuat
de către personalul de specialitate din Centrele de Asistenţă Psihopedagogică
din sistemul de învăţământ judeţean.
(9) Compartimentul de secretariat este subordonat
directorului şcolii.
(10) Secretariatul
funcţionează pentru elevi, părinţi, personalul unităţii şi pentru alte persoane
interesate, potrivit unui program de lucru aprobat de director.
(11) În perioada
vacanţelor şcolare, cataloagele se păstrează la secretariat.
(12) Procurarea,
completarea, eliberarea şi evidenţa actelor de studii se fac în conformitate cu
prevederile Regulamentului privind regimul juridic al actelor de studii şi al
documentelor de evidenţă şcolară în învăţământul preuniversitar, aprobat prin
ordinul MEN.
(13) Serviciul de
administraţie este subordonat directorului şcolii.
(14) Administratorul
îşi desfăşoară activitatea sub conducerea directorului, răspunde de gestionarea
şi de întreţinerea bazei materiale a unităţii şcolare, coordonează activitatea
personalului administrativ de îngrijire şi curăţenie, paznici, muncitori.
(15)
Administratorul stabileşte sectoarele de lucru ale personalului de îngrijire. În
funcţie de nevoile şcolii, directorul poate schimba aceste sectoare.
(16) Bibliotecarul
este subordonat directorului şcolii. Bibliotecarul organizează activitatea
bibliotecii, asigură funcţionarea acesteia şi este interesat de completarea
raţională a fondului de publicaţii ; sprijină informarea şi documentarea
rapidă a personalului didactic.
Obligaţiile cadrelor didactice :
1) să se pregătească
sistematic pentru fiecare lecţie, pregătire care va fi concretizată prin
proiecte de activităţi didactice pentru educatoare, învăţători şi profesori în
primii ani de învăţământ şi schiţe de lecţii pentru celelalte cadre didactice;
2) să-şi
perfecţioneze permanent pregătirea în domeniul specialităţii şi al psiho-pedagogiei,
să participe la activităţile comisiilor şi colectivelor de catedră, Consiliului
profesoral, Consiliului profesorilor clasei, cercuri pedagogice şi alte activităţi
organizate de şcoală sau Inspectoratul Şcolar Judeţean Mureş;
3) să ţină o legătură
permanentă cu familiile elevilor prin vizite la domiciliu, convorbiri cu
părinţii elevilor, şedinţe cu părinţii;
4) să semnalizeze
conducerii şcolii orice neajunsuri din clase, laboratoare şi celelalte spaţii
aferente, pentru a fi remediate;
5) să nu lase
nesupravegheaţi copiii şi elevii în timpul programului;
6) să respecte
ordinea şi disciplina în incinta şcolii;
7) să participe
la instructajele generale şi periodice de protecţia muncii şi PSI şi să-şi însuşească
cele prezentate;
8) să folosească
echipamentul de protecţie de lucru, instinctoarele, conform regulamentelor în
vigoare;
9) să respecte
normele igienico-sanitare şi să menţină curăţenia la locul de muncă, grupurile
sanitare, spaţiile din incinta şcolii şi din afara ei;
10) să aducă la
cunoştinţa secretariatului şcolii toate modificările ce survin în viaţa
personală sau a familiei în legătură cu drepturile şi obligaţiile profesionale
ce-i revin, precum şi modificările de efective care survin la clasă în calitate
de educator, învăţător sau diriginte;
11) să manifeste
loialitate faţă de şcoală prin activitatea pe care o desfăşoară şi prin
comportamentul său;
12) au obligaţia de a
semna zilnic condica de prezenţă şi de a consemna în aceasta titlul lecţiei.
13) să efectueze
predarea şi primirea serviciului la locul de muncă conform instrucţiunilor de
lucru. În cazul nesosirii schimbului, să nu părăsească locul de muncă până la
sosirea acestuia;
14) să asigure utilizarea
judicioasă a materialelor, a energiei şi gazelor naturale, apei potabile cu
respectarea strictă a normelor de consum, înlăturarea oricărei neglijenţe în păstrarea
bunurilor;
15) să scoată din
clasă elevii, după ce se sună în pauză şi să supravegheze ieşirea acestora în
mod ordonat în curtea şcolii
16) profesorul de
serviciu să asigure intrarea în clase a elevilor în mod ordonat după terminarea
pauzei. Pentru orele de informatică, biologie, fizică şi chimie elevii vor fi
conduşi în laboratoare de către profesor;
17) să noteze
elevii absenţi şi întârziaţi, să fie cointeresaţi de prezenţa elevilor la ore.
18) au obligaţia de a evalua
rezultatele la învăţătură în mod ritmic, în conformitate cu metodologiile
elaborate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare.
19) rezultatele lucrărilor scrise semestriale (la obiectele la care acestea
se dau) vor fi analizate împreună cu elevii, vor fi păstrate în şcoală până la
sfârşitul anului şcolar şi vor putea fi consultate de părinţii elevilor în
cazul în care aceştia doresc să le vadă, în prezenţa profesorului care predă
disciplina respectivă.
20) toţi învăţătorii şi profesorii au obligaţia de efectua serviciul pe
şcoală conform programării.
21) învoirea cadrelor
didactice de la cursuri pentru rezolvarea unor probleme personale se va face
numai în cazuri bine justificate, cu aprobarea conducerii şcolii, prin
completarea cererii tip de învoire care presupune, în mod obligatoriu,
asigurarea suplinirii cu cadru didactic pentru toate orele ce nu pot fi
efectuate, iar deacă este de serviciu pe
școală, să asigure suplinirea de către colegi și a acestei îndatoriri.
22) personalul școlii are obligația
de a prticipa la ședințele de lucru.
După absentarea nemotivată de 2 ori atrage sancționarea prin „obsevație scrisă“
a persoanei respective. Învoirea de la ședințe se face în scris, înregistrat la
secretariatul școlii înainte de începerea ședinței.
22) cadrele
didactice, în general, învăţătorii şi profesorii diriginţi, în special, au
obligaţia de a însoţi permanent elevii la toate activităţile de grup organizate
cu aprobarea conducerii şcolii: excursii, drumeţii, vizionări de spectacole,
acţiuni cultural-artistice şi sportive, concursuri, serbarea şcolii etc.
Art.3. Sunt interzise următoarele fapte:
a) întârzierea la ore sau ieşirea de la
oră înainte de a se suna;
b)
absentarea de la cursuri sau serviciu fără a anunţa conducerea şcolii.
Absentarea de la program a personalului şcolii pentru rezolvarea unor probleme
de ordin personal se aprobă în urma unei cereri adresate conducerii unităţii în
conformitate cu legislaţia în vogoare şi conform procedurii.
c) prezentarea
la serviciu sub influenţa alcoolului, introducerea şi consumarea de către
angajaţi a băuturilor alcoolice în şcoală;
d) refuzul
executării sarcinilor de serviciu date de conducerea şcolii şi care revin din
fişa postului precum şi executarea cu întârziere a acestora;
e) desfășurarea unor activități cu copiii,
părinți sau alte persoane neaparținătoare școlii, fără aprobarea conducerii
unității școlare pe baza unei
cereri adresate conducerii școlii cu cel puțin 2 zile înaintea desfășurării
activității;
f) menţinerea
dezordinii în sălile de clase, laboratoare şi sala de sport;
g) fumatul în incinta şcolii;
h) săvârşirea de acte ce ar putea pune în
pericol siguranţa elevilor şi a şcolii;
i) însuşirea
sau încercarea de însuşire a bunurilor aparţinând unităţii sau a persoanelor
fizice.
j) se interzice accesul
autoturismelor particulare în incinta şcolii (decât cu aprobarea conducerii şcolii).
k) conducerea şi personalul din învăţământ nu pot face publice date personale ale
elevilor, rezultate şcolare, lucrări scrise, cu excepţia situaţiilor prevăzute
de lege.
Organizarea timpului de lucru
Art.4. Durata normală a timpului efectiv
de lucru este norma didactică pentru
educatoare, învăţători, profesori şi de 8 ore zilnic pentru personalul
didactic auxiliar şi cel administrativ - gospodăresc (secretar, bibliotecar,
administrator, personal de îngrijire, asistentă medicală, portar).
Art.5. Pentru personalul de pază care
lucrează în schimburi, zilele de repaus săptămânal sunt cele care rezultă din
graficul lunar, cu respectarea Codului Muncii.
Art.6. Personalul de îngrijire, când
lucrează în schimbul de după masă, asigură şi serviciu de pază până la sosirea
paznicului de serviciu (conform graficului).
Art.7. Personalul de îngrijire, atunci
când este nevoie, îndeplineşte şi funcţia de curier.
Art.8. Evidenţa prezenţei angajaţilor în
şcoală se face pentru educatoare, învăţătoare şi profesori prin condica de
evidenţă a activităţilor iar pentru personalul didactic auxiliar şi
administrativ - gospodăresc, prin condica de prezenţă şi pontaj.
Art.9. Schimburi între personalul
angajat al şcolii se pot face numai cu aprobarea conducerii şcolii prin:
a) schimbul
de ore sau suplinire se face de către un coleg de aceeaşi specialitate sau înrudită;
b) preluarea
de alt angajat a sarcinilor de serviciu.
Art.10. Programarea concediilor de
odihnă se face potrivit dispoziţiilor legale în vigoare ţinând cont de cerinţele
şi programul şcolii, iar evidenţa se va ţine de directorul şcolii şi
secretariat.
Art.11. Se interzice fumatul și consumul
de băuturi alcoolice și altor substanțe halucinogene în incinta școlii și în
timpul programului de lucru.
Art.12. Până
la realizarea de către angajator a echipamentelor vestimentare specific funcției
de încadrare, angajații vor veni în echipament corespunzător realizat din surse
proprii.
RECOMPENSE
Art.11. Angajaţii a căror activitate
profesională se evidenţiază în mod deosebit, pe lângă salariul cuvenit, pot
beneficia de gradaţie de merit pentru o
perioada de 5 ani.
SANCŢIUNI DISCIPLINARE
Art.12. Încălcarea în mod conştient a
obligaţiilor de muncă inclusiv a normelor de comportare, precum şi a
prevederilor cuprinse în Regulamentul de Ordine Interioară, constituie o abatere
disciplinară şi se sancţionează indiferent de funcţia pe care o are persoana încadrată.
Art.13.
Pentru abateri disciplinare, potrivit art.280 din Leg.Nr.1/2011 se aplică următoarele
sancţiuni:
a) observaţie scrisă;
b) avertisment;
c) diminuarea salariului de bază,
cumulat, când este cazul, cu indemnizaţia de conducere, de îndrumare şi de
control, cu până la 15%, pe o perioadă de 1-6 luni;
d) suspendarea, pe o perioadă de până la 3 ani, a dreptului de înscriere
la un concurs pentru ocuparea unei funcţii didactice superioare sau pentru
obţinerea gradelor didactice ori a unei
funcţii de conducere, de îndrumare şi de control;
e) destituirea din funcţia de conducere, de îndrumare şi de control din
învăţământ;
f) desfacerea disciplinară a contractului individual de muncă.
Art.14.
Desfacerea disciplinară a contractului de muncă şi îndepărtarea din învăţământ
a cadrului didactic sancţionat, se aplică pentru abateri disciplinare
sistematice sau chiar pentru o abatere deosebit de gravă, dacă prin această
abatere, cel vinovat devine incompatibil cu misiunea de educator :
- în cazul personalului didactic
auxiliar şi administrativ-gospodăresc, dacă sunt parcurse toate sancţiunile
prevăzute de Codul Muncii până la desfacerea contractului de muncă şi cel
vinovat nu se poate îndrepta, urmează desfacerea contractului de muncă;
- sancţiunile “observație scrisă”
şi “avertisment” se pot aplica şi de către director. Celelalte sancţiuni se
aplică de către Consiliul de Administraţie al şcolii;
Art.15. Se
consideră deosebit de grave şi se sancţionează cu desfacerea contractului de
muncă a personalului didactic auxiliar şi administrativ – gospodăresc, următoarele
fapte:
a) prezentarea
la serviciu sub influenţa alcoolului sau consumarea băuturilor alcoolice în
incinta unităţii;
b)
dormitul în timpul serviciului;
c) părăsirea
locului de muncă sau unităţii fără aprobarea conducerii şcolii;
d) refuzul
executării sarcinilor de serviciu date de conducerea şcolii;
e) furtul
din avutul şcolii sau din proprietatea persoanelor fizice din şcoală, indiferent
de valoarea acestora;
f) săvârşirea
unor acte care pun în pericol securitatea şcolii sau a elevilor şi cadrelor
angajate;
g) încălcarea
voită a normelor de protecţia muncii;
h) falsificarea
actelor doveditoare pregătirii profesionale şi ascunderea unor fapte săvârşite
anterior angajării în şcoală.
Art.16.
Prezentul Regulament de Ordine Interioară va fi completat cu noile dispoziţii
venite din partea I.S.J.M. sau noi ordine ale M.E.N.
Art.17.
Toate dispoziţiile, instrucţiunile din regulamentul anterior
care contravin prezentului regulament şi anexelor
acestuia, îşi încetează aplicabilitatea.
ÎNDATORIRILE
CADRULUI DIDACTIC DE SERVICIU
l. Se prezintă la şcoală la ora
7,30. Instruieşte şi ţine legătura cu
elevii de serviciu de la nivelul unde este repartizat.
2. La ora 7,50, permite intrarea
elevilor în clase. Aceştia îşi pregătesc cărţile şi caietele pentru ore. În
acest timp învăţătorii şi profesorii de serviciu sunt prezenţi pe coridoare şi
supraveghează toate clasele.
3. La ora 8,00 sună începerea
cursurilor şi se intră în clasă.
4. Portarul sau personanul de
serviciu respectiv învăţătorul de serviciu sună pentru intrare la ore şi pentru
ieşirea în pauze, după cum urmează:
Clasele P-VIII:
PAUZE:
8,5o
- 9,00
9,50
- l0,10
11,00
- 11,10
12,00
- 12,10
13,00
- 13,10
14,00
- 14,10
5. În pauze cadrele didactice de
serviciu se află în mijlocul elevilor şi nu permit ca aceştia să părăsească
curtea şcolii, să intre în noroi, să joace jocuri nepermise, ori care ar putea
duce la accidente sau să facă stricăciuni bunurilor şcolii sau gospodăriilor
vecine.
6. Cadrele didactice de serviciu
au datoria de a veghea tot timpul la menţinerea curăţeniei în şcoală şi de a
atrage atenţia personalului de îngrijire în legătură cu curăţenia pe scări, coridoare
şi în curte.
7. La ora stabilită pentru părăsirea
şcolii, cadrele didactice de serviciu închid dulapul cu cataloagele iar cheile
se depun la locul stabilit.
8. Cadrele didactice de serviciu
sunt ajutate de către elevii de serviciu care sunt instruiţi de către diriginţi.
9. Raportează conducerii şcolii
abaterile mai mari ale elevilor, neregulile constatate în timpul serviciului
printr-un proces verbal consemnat în caietul cadrului didactic de serviciu pe şcoală.
10. Cadrele didactice de serviciu
nu permit sub nici o formă ca elevii să alerge pe coridoare, să strige, să
fluiere, să se joace pe scări. Abaterile grave vor fi aduse la cunoştinţa
diriginţilor sau consemnate în carnetul de elev precum şi în procesul-verbal ce
se va întocmi la terminarea serviciului.
11. Cadrele didactice de serviciu,
în lipsa directorilor, asigură suplinirea cadrelor didactice care lipsesc.
12. Părăsesc incinta şcolii numai
după ce elevii au terminat cursurile.
Cap.II. Criteriile de evaluare a
performanţelor posturilor
1. Posturi didactice:
1.4 Proiectarea unor
activități extracurriculare corelate cu obiectivele curriculare, nevoile și
interesele educabililor, planul managerial al unității.
|
|||||||
15
|
|||||||
1.
Realizarea activităților didactice
|
2.1 Utilizarea unor
strategii didactice care asigură caracterul aplicativ al învățării și
formarea competențelor specifice.
|
||||||
2.2 Utilizarea eficientă a resurselor materiale
din unitatea de învățământ în vederea optimizării activităților
didactice-inclusiv a resurselor TIC.
|
|||||||
2.3 Diseminarea, evaluarea și valorizarea
activităților realizate.
|
|||||||
2.4 Organizarea și
desfășurarea activităților extracurriculare, participarea la acțiuni de
voluntariat.
|
|||||||
2.5 Formarea
deprinderilor de studiu individual și în echipă în vederea
formării/dezvoltării competenței de ,,a învăța să înveți”.
|
|||||||
25
|
|||||||
2.
Evaluarea rezultatelor
învățării
|
3.1 Asigurarea
transparenței criteriilor, a procedurilor de evaluare și a rezultatelor
activităților de evaluare.
|
||||||
3.2 Aplicarea
testelor predictive, interpretarea și comunicarea rezultatelor.
|
|||||||
3.3 Utilizarea
diverselor instrumente de evaluare, inclusiv a celor din banca de instrumente
de evaluare unică.
|
|||||||
3.4 Promovarea
autoevaluării și interevaluării.
|
|||||||
3.5 Evaluarea
satisfacției beneficiarilor educaționali.
|
|||||||
3.6 Coordonarea
elaborării portofoliului educațional ca element central al evaluării
rezultatelor învățării.
|
|||||||
20
|
Domenii
ale
evaluării
|
Criterii
de performanță
|
Indicatori
de performanță
|
Punctaj
maxim
|
Punctaj
acordat
|
Validare
consiliul profesoral
|
||
Auto evaluare
|
Evaluare
comisie
|
Evaluare CA
|
|||||
3. Proiectarea
activității
|
1.1 Respectarea programei școlare, a
normelor de elaborare a documentelor de proiectare, precum și adaptarea
acesteia la particularitățile grupei/clasei.
|
||||||
1.2. Implicarea în
activitățile de proiectare a ofertei educaționale la nivelul unității.
|
|||||||
1.3 Folosirea tehnologiei
informării și comunicării (TIC) în activitatea de proiectare.
|
4. Managementul clasei de elevi
|
4.1 Stabilirea unui cadru adecvat (reguli de conduită, atitudini,
ambient) pentru desfășurarea activităților în conformitate cu particularitățile
clasei de elevi.
|
||||||
4.2 Monitorizarea comportamentului elevilor și gestionarea situațiilor
conflictuale.
|
|||||||
4.3 Cunoașterea, consilierea și tratarea diferențiată a elevilor.
|
|||||||
4.4 Motivarea elevilor prin valorizarea exemplelor de bună practică.
|
|||||||
12
|
|||||||
5. Managementul carierei și al
dezvoltării personale
|
5.1 Valorificarea competențelor științifice, didactice și metodice
dobândite prin participarea la programele de formare
continuă/perfecționare.
|
||||||
5.2 Implicarea în organizarea activităților metodice la nivelul
comisiei/catedrei/responsabilului.
|
|||||||
5.3 Realizarea/actualizarea portofoliului profesional și dosarului personal.
|
|||||||
5.4 Dezvoltarea capacității de comunicare și relaționare în interiorul și
în afara unității (cu elevii, personalul școlii, echipa managerială și cu
beneficiarii din cadrul comunității-familiile elevilor).
|
|||||||
5.5. Manifestarea atitudinii morale şi civice (limbaj, ţinută, respect,
comportament), respectarea şi promovarea deontologiei profesionale
|
8
|
||||||
6. Contribuția la dezvoltarea
instituțională și la promovarea imaginii unității școlare
|
6.1 Dezvoltarea de parteneriate și
proiecte educaționale în vederea dezvoltării instituționale.
|
||||||
6.2 Promovarea ofertei educaționale.
|
|||||||
6.3 Promovarea imaginii școlii în comunitate prin participarea și
rezultatele elevilor la olimpiade, concursuri, competiții, activități
extracurriculare și extrașcolare.
|
|||||||
6.4 Realizarea/participarea la programe/activități de prevenire și
combatere a violenței și comportamentelor nesănătoase în mediul școlar,
familie și societate.
|
|||||||
6.5 Respectarea normelor, procedurilor de sănătate și securitate a muncii
și de PSI și ISU pentru toate tipurile de activități desfășurate în cadrul
unității de învățământ precum și a sarcinilor suplimentare.
|
|||||||
6.6 Implicarea activă în crearea unei culturi a calității la
nivelul organizației.
|
|||||||
15
|
|||||||
7.
Conduita profesională
|
7.1. Manifestarea atitudinii morale și civice (limbaj, ținută, respect,
comportament).
|
2
|
|||||
7.2. Respectarea și promovarea deontologiei profesionale.
|
3
|
||||||
5
|
|||||||
100
|
2. Posturi didactice auxiliare
Secretar:
Domenii ale evaluării
|
Criterii de performanță
|
Indicatori de perf.
|
Punctaj maxim
|
Punctaj autoevaluare
|
Punctaj compartiment
|
Punctaj CA
|
Validare CP
|
1. Proiectarea activității
|
1.1.Respectarea planurilor manageriale ale școlii.
|
||||||
1.2.Implicarea în proiectarea activității școlii, la nivelul
compartimentului.
|
|||||||
1.3.Realizarea planificării calendaristice a compartimentului.
|
|||||||
1.4.Cunoașterea și aplicarea legislației în vigoare.
|
|||||||
1.5.Folosirea tehnologiei informatice în proiectare.
|
|||||||
20
|
2. Realizarea activităților
|
2.1.Organizarea documentelor oficiale.
|
||||||
2.2. Asigură ordonarea și arhivarea documentelor
unității.
|
|||||||
2.3. Gestionarea
documentelor pentru
resursa umană a unității (cadre didactice, personal
didactic auxiliar, personal nedidactic). Înregistrarea și prelucrarea
informatică periodică a datelor în programele de salarizare și REVISAL.
|
|||||||
2.4. Întocmirea și actualizarea documentelor de studii ale elevilor.
|
|||||||
2.5. Alcătuirea de proceduri.
|
|||||||
30
|
|||||||
3. Comunicare și relaționare
|
3.1.Asigurarea fluxului informațional al compartimentului.
|
||||||
3.2.Raportarea periodică pentru conducerea instituției.
|
|||||||
3.3.Asigurarea transparenței deciziilor din compartiment.
|
|||||||
3.4. Evidența, gestionarea și arhivarea documentelor.
|
|||||||
3.5. Asigurarea interfeței privind comunicarea cu beneficiarii direcți și
indirecți.
|
|||||||
20
|
|||||||
4. Managementul carierei și al
dezvoltării personale
|
4.1. Identificarea nevoilor proprii de dezvoltare.
|
||||||
4.2. Participarea la activități de
formare profesională și dezvoltare în carieră.
|
|||||||
4.3. Participarea permanentă la instruirile organizate de inspectoratul școlar.
|
|||||||
10
|
5.Contribuția la dezvoltarea
instituțională și la promovarea imaginii școlii
|
5.1. Planificarea activității compartimentului prin prisma dezvoltării instituționale și
promovarea imaginii școlii.
|
||||||
5.2. Asigurarea permanentă a legăturii cu reprezentanții comunității
locale privind activitatea compartimentului.
|
|||||||
5.3. Îndeplinirea altor atribuții dispuse de șeful ierarhic superior și/sau
directorul, care pot rezulta din necesitatea derulării în bune condiții a
atribuțiilor aflate în sfera sa de responsabilitate.
|
|||||||
5.4. Respectarea normelor, ROI, a
procedurilor de sănătate și securitate a muncii, de PSI și ISU pentru toate
tipurile de activități desfășurate în cadrul unității de învățământ.
|
|||||||
15
|
|||||||
6.
Conduita profesională
|
6.1. Manifestarea atitudinii morale și civice (limbaj, ținută, respect,
comportament).
|
2
|
|||||
6.2.Respectarea și promovarea deontologiei profesionale.
|
3
|
||||||
5
|
|||||||
TOTAL
|
100
|
3. Posturi nedidactice
Nr.
Crt.
|
Criterii de
evaluare
|
Punctaj maxim
|
I
|
Gradul de îndeplinire al standardelor de performanţă
|
70
|
I.1
|
Cantitatea
serviciilor prestate conform fişei postului
|
30
|
I.2
|
Calitatea
muncii prestate
|
25
|
I.3
|
Modul de realizare a sarcinilor şi de
utilizare al resurselor (responsabilitate, conştiinciozitate, punctualitate,
operativitate, utilizarea maximă a reusrselor puse la dispoziţia postului)
|
15
|
II
|
Dificultatea / complexitatea acţiunilor /
operaţiilor
|
20
|
III
|
Interes pentru autoperfecţionare şi participare
la cursuri de perfecţionare organizate de instituţiile abilitate în acest sens
|
10
|
Punctaj total
|
100
|
CAP. III.
REGULAMENT DE ORDINE INTERIOARĂ PENTRU ELEVI
Art.l.
Elevii au obligaţia de a participa la cursuri şi la activităţile conexe
procesului de învăţământ conform orarului şi programelor de activitate.
Art.2.
Elevii vor avea acces în incinta şcolii
cu l0 minute înaintea începerii orelor.
Art.3.
Intrarea elevilor în clasă se face în ordine, numai prin locurile destinate
acestui scop, sub supravegherea profesorului de serviciu.
Art.4.
Elevii care nu se află în clasă la intrarea profesorului vor fi consideraţi
absenţi.
Art.5.
Elevii absenţi vor fi consemnaţi obligatoriu de către profesori şi notaţi în
rubrica respectivă.
Art.6.
Elevii care întârzie pot cere permisiunea cadrului didactic de a intra la ora, dar
numai în cazuri bine întemeiate (reţinerea la cabinetul medical, reţinerea elevului
de către directori, diriginte). Absenţele şi întârzierile notate cu “I” se vor
motiva de către diriginte.
Art.7. După
terminarea orei, elevii se vor deplasa în curte în ordine fără a fugi sau
alerga pe coridoare.
Art.8.
Deplasarea în cabinete şi laboratoare se face numai sub supravegherea
profesorului de specialitate.
Art.9. Părăsirea
incintei şcolii este interzisă atât în timpul cursurilor cât şi a pauzei. În
caz de forţă majoră acest lucru este posibil doar cu aprobarea profesorului de
serviciu, a dirigintelui sau a directorilor.
Art.l0. După
terminarea orei, în cel mult 5 minute, toţi elevii vor părăsi, în cea mai mare
ordine, sala de clasă (excepţie elevii de serviciu pe clasă);
Art.11.
Elevii datorează respect cadrelor didactice, personalului administrativ -
gospodăresc pe toată durata desfăşurării activităţii;
Art.12.
Motivarea absenţelor din cauza îmbolnăvirii se efectuează pe baza următoarelor
acte:
a) adeverinţă
eliberată de medicul cabinetului şcolar sau de medicul de familie şi avizată de
medicul şcolar.
b) adeverinţă
sau certificat medical eliberat de unitatea spitalicească, în cazul în care
elevul a fost internat.
c) cererea
scrisă a părintelui / tutorelui legal al elevului, adresată directorului unităţii
de învăţământ şi aprobată de acesta, în urma consultării cu dirigintele / învăţătoarea
clasei.
Art.13. În
cazul unor probleme familiale deosebite, părinţii pot solicita motivarea absenţelor
fără a depăşi 3 zile pe semestru în
condiţiile literei "c ".
Art.14.
Motivarea se va face de către diriginte în ziua prezentării actelor care vor fi
prezentate în termen de 7 zile de la reluarea activităţii elevilor şi vor fi
păstrate de către învăţător/diriginte pe tot parcursul anului şcolar.
Art.15. În
funcţie de absenţele nemotivate, notele la purtare vor fi scăzute cu un punct
pentru fiecare 10 absenţe nemotivate, iar cei cu media la purtare sub 6 vor fi
declaraţi repetenţi, indiferent de mediile obţinute la obiectele de studiu.
Art.16. Nici
unui elev nu-i este permis să facă din naţionalitate, religie, stare socială sau familia unui
coleg, obiect de jignire sau insultă;
Art.17. Este
interzis elevilor:
a) să aducă şi să difuzeze în
şcoală materiale străine procesului de învăţământ care prin conţinutul lor încalcă
legile în vigoare;
b) să introducă în perimetrul şcolii
orice tipuri de arme sau alte instrumente, precum: muniţie, petarde, pocnitori
etc., care, prin acţiunea lor, pot afecta integritatea fizică şi psihică a
colectivului de elevi şi a personalului şcolii;
c) să posede şi să difuzeze
materiale cu caracter obscen sau pornografic ;
d) să utilizeze telefoane celulare în timpul
orelor de curs al examenelor şi al concursurilor;
e) se interzice înregistrarea
activității didactice de către elevi, cu excepția situației în care aceasta ar
folosi la optimizarea procesului instructiv educativ;
f) să lanseze anunţuri false cu privire la
amplasarea unor materiale explozibile în perimetrul şcolii ;
g) să aibă ţinută, comportamente şi atitudini
ostentative şi provocatoare ;
h) să aducă jigniri şi să manifeste
agresivitate în limbaj şi în comportament faţă de colegi şi faţă de personalul
din şcoală.
Art.18. Este interzisă deteriorarea
mobilierului şi a localului şcolii prin zgâriere, tăiere, rupere,etc. Cei vinovaţi
de asemenea fapte sunt obligaţi să plătească stricăciunile iar dacă vinovatul
nu se găseşte, răspunde material întreaga
clasă;
Art.19. În incinta şcolii se interzice
elevilor fumatul, consumul de băuturi alcoolice, droguri, seminţe sau a altor
produse care deteriorează aspectul general al şcolii, jocurile de noroc;
Art.20. Este interzisă aruncarea
hârtiilor, resturilor de mâncare, etc., în sălile de clasă, coridoare, grupuri
sanitare sau în curtea şcolii. Se vor folosi în acest scop coşurile de gunoi;
Art.21. Se interzice urcarea pe porţile
terenului de fotbal şi baschet, pe gardurile de împrejmuire, în arborii din
curtea şcolii;
Art.22. Se
interzice practicarea jocurilor de fotbal, baschet, tenis, handbal în afara spaţiului
destinat pentru acestea;
Art.23. Pregătirea
pentru orele de educaţie-fizică se face în vestiarul sălii de sport. Intrarea în
sălile de clasă, după orele de educaţie-fizică se face odată cu ceilalţi elevi;
Art.24. Se
interzice elevilor să se urce pe bănci, ferestre, oricare ar fi motivul;
Art.25.
Elevii sunt obligaţi să folosească corect instalaţiile din grupurile sanitare;
Art.26.
Elevii sunt datori să aibă o comportare civilizată, o ţinută decentă, să fie
disciplinaţi, politicoşi în şcoală, familie, pe stradă şi în locurile publice;
Art.27.
Elevii sunt datori să respecte cu stricteţe legile ţării, Regulamentul şcolar,
Regulamentul de Ordine Interioară, regulile de circulaţie şi cele privitoare la
starea sănătăţii, normele de protecţia muncii, de prevenire şi stingerea
incendiilor, cele de protecţie civilă şi protecţia mediului;
Art.28.
Elevii au obligaţia de a avea asupra lor carnetul de elev şi a-l prezenta învăţătoarei
sau profesorului pentru consemnarea calificativelor sau a notelor obţinute.
Art.29.
Elevii au obligaţia să utilizeze cu grijă manualele şcolare primite gratuit şi
să le restituie în bună stare la sfârşitul anului şcolar;
Art.30.
Elevii au obligaţia de a utiliza civilizat cărţile împrumutate de la biblioteca
şcolii şi de a le restitui în bună stare şi la timpul prevăzut de lege.
Art.31.
Elevii au obligaţia să poarte uniforma peronalizată şcolii, să aibă o ţinută
vestimentară şi capilară decentă şi îngrijită.
Art.32. Este
interzis copiatul, utilizarea fiţuicilor sau a altor mijloace necinstite de a
obţine note.
Art.33. Se
interzice folosirea obiectelor colegilor fără acordul acestora precum şi
invitarea unor persoane străine în clasă şi şcoală.
Art.34. Este
interzis jocul cu mingea în curtea şcolii precum şi jocul cu bulgări de zăpadă.
Art.35. Este
interzis furtul, falsul în acte publice, minciuna, etc.
Art. 36. Este
intersiz să părăsească incinta unității în pauze sau după începerea cursurilor,
fără avizul profesorului de serviciu.
Cap IV. DREPTURILE ELEVILOR
Art.1.
Elevii se bucură de toate drepturile legale şi nicio activitate organizată în şcoală
nu trebuie să lezeze demnitatea sau personalitatea acestora.
Art.2.
Elevii au dreptul să opteze pentru tipul şi forma de învăţământ şi să aleagă
din timp opţiunea din oferta cuprinsă în curriculumul la decizia şcolii, fiind consiliaţi
pentru aceasta de către părinţi, educator, etc.
Art.3.
Elevii din învăţământul de stat primar şi gimnazial au dreptul să primească
gratuit manuale şcolare.
Art.4.
Elevii aparţinând minorităţilor naţionale au dreptul să studieze în limba
maternă la toate nivelele şi formele de învăţământ.
Art.5.
Elevii pot utiliza gratuit, sub îndrumarea profesorilor, pe toată durata
studiilor, baza materială şi didactică a şcolii la care sunt înscrişi.
Art.6.
Elevii au dreptul să participe la activităţile extraşcolare organizate de
unitatea de învăţământ, precum şi la cele organizate de cluburile elevilor.
Art.7.
Elevilor le este garantată libertatea de asociere în cercuri şi asociaţii ştiinţifice,
culturale, sportive care se organizează şi funcţionează pe baza unui statut
propriu, aprobat de directorul unităţii de învăţământ.
Art.8. În
timpul şcolarizării, elevii beneficiază de asistenţă medicală gratuită.
Art.9.
Elevii au dreptul să fie evidenţiaţi, să primească premii şi recompense pentru
rezultatele la activităţile curriculare şi extra-curriculare precum şi pentru
atitudine civică deosebită.
Art.10.
Elevii au dreptul de a fi aleşi reprezentativ în Consiliul elevilor, care funcţionează
pe baza unui regulament propriu.
Art.11.
Elevii au libertatea de a redacta şi difuza reviste şi publicaţii şcolare
proprii cu condiţia ca acestea, prin conţinutul lor să nu contravină legislaţiei
în vigoare.
Art.12.
Elevii cu situaţie socială dificilă au dreptul de a primi burse sociale în
conformitate cu reglementările în vigoare; aceleaşi drepturi le au şi elevii cu
probleme speciale de sănătate.
Art.13.
Instrucţiunile pentru acordarea burselor se afişează anual, pentru a fi
cunoscute şi respectate de elevi şi părinţi.
Art.14 Elevii
au dreptul la tarife reduse cu 75% pentru accesul la muzee, concerte,
spectacole de teatru , operă, film și alte manifestări culturale/sportive
organizate de instituții publice.
Art.15 Elevii
beneficiază de tarife reduse cu 50% pentru transport local în comun, pe tot
parcursul anului calendaristic. Cei orfani, cu CES sau cei pentru care s-a
stabilit o măsură de protecție specială/ tutela beneficiază de gratuitate la
transport local în comun.
Art.16 Elevul\părintele
acestuia au dreptul de a contesta
rezultatele evaluării,solicitând cadrului didactic să justifice rezultatele
acesteia,în prezenţa elevului şi a părintelui,în termen de 5 zile de la
comunicare.Dacă argumentele prezentate de cadrul didactic nu sunt
satisfăcătoare ,elevul (sau părintele acestuia) pot solicita în
scris,directorului unităţii reevaluarea lucrării(exceptând probele orale sau
practice).Pentru soluţionarea cererii de reevaluare ,directorul va desemna două
cadre didactice de specialitate ,din unitatea de învăţământ,care nu predau la
clasa respectivă şi care vor reevalua lucrarea scrisă.
Art.17 Elevii şi părinţii acestora au
dreptul să fie consultaţi şi să-şi exprime opţiunea pentru disciplinele din
curriculum la decizia şcolii aflate în oferta educaţională a unităţii de
învăţământ.
SARCINILE
ELEVILOR DE SERVICIU PE ŞCOALĂ
- se informează cine este profesorul de
serviciu la nivelul unde este repartizat; ţine legătura cu acesta.
- sprijină profesorul de serviciu în
menţinerea ordinei, a disciplinei pe timpul pauzelor;
- nu
permite deplasarea elevilor decât prin locurile stabilite pentru aceştia;
- notează
cazurile de indisciplină (ţipete, fluierături, alergări pe coridoare, bătăi, pe
cei ce aruncă hârtii şi resturi de mâncare pe coridoare, etc.) şi predă lista
profesorului de serviciu de la nivelul respectiv;
- are
ţinuta curată şi decentă şi se comportă civilizat cu colegii;
Abaterile de la cele menţionate
mai sus, sunt sancţionate conform prevederilor Regulamentului de Ordine
Interioară.
Cap. V. RECOMPENSE ACORDATE ELEVILOR :
Art.1. Elevii care obţin rezultate remarcabile la învăţătură
sau în alte activităţi pot primi următoarele recompense:
a) evidenţierea în faţa colectivului
clasei;
b) evidenţierea în faţa colegilor de şcoală şi a Consiliului profesoral;
c) comunicarea
verbală sau scrisă adresată părinţilor cu menţio-
narea
faptelor pentru care a fost evidenţiat elevul;
d) trimiterea cu prioritate în excursii şi tabere şcolare;
e) acordarea de burse sau alte recompense materiale;
f) acordarea de premii, insigne, diplome, medalii;
g) acordarea Premiului de onoare al şcolii;
Art.2. Acordarea premiilor elevilor la
sfârşitul anului şcolar se face la propunerea învăţătorilor şi a diriginţilor,
a Consiliului clasei, a directorilor şcolii.
Se pot acorda premii elevilor
care:
1. au obţinut primele trei medii generale
pe clasă, nu mai mici de 9.
2.
s-au distins la unul sau mai multe discipline de studiu;
3. au
obţinut performanţe la concursuri, festivaluri, expoziţii şi alte activităţi
extraşcolare desfăşurate la nivel local, judeţean, naţional şi internaţional;
4.
s-au remarcat prin fapte de înaltă ţinută morală şi civică;
5. au
avut la nivelul clasei cea mai bună frecvenţă pe parcursul anului şcolar;
Cap. VI. SANCŢIUNI PENTRU ELEVI:
Art.1.
Elevii care săvârşesc fapte contrare legilor sau regulamentelor şcolare vor fi
sancţionaţi după gravitatea faptelor după cum urmează:
a) observaţia individuală;
b) mustrarea în faţă clasei sau
a Consiliului profesoral;
c) mustrarea se aduce la cunoştinţa părinţilor
în scris de către învăţător sau dirigintele clasei;
- mustrarea
scrisă constă în dojenirea elevului, în scris, la propunerea consiliului clasei
sau a directorului, de către diriginte/învăţător şi director şi înmânarea
documentului părinţilor/tutorilor legali, personal, sub semnătură.
- sancţiunea
se înregistrează în catalogul clasei, precizându-se numă-rul documentului.
- sancţiunea
se consemnează în raportul consiliului clasei prezentat consiliului profesoral
la sfârşitul semestrului sau al anului şcolar.
- sancţiunea
este însoţită de scăderea notei la purtare.
d) retragerea temporară a bursei şcolare;
e) eliminarea din şcoală pe o
perioadă de 3-5 zile; absenţele se con-semnează în catalogul clasei.
f) mutarea disciplinară în altă
clasă paralelă;
g) pierderea definitivă a bursei;
h) mutarea disciplinara, temporară sau definitivă, la altă şcoală;
i) achitarea contravalorii sau repararea
stricăciunii produse;
j) scăderea notei la purtare cu un punct
pentru fiecare 10 ore absenţe nemotivate;
k) toate sancţiunile de mai sus vor fi însoţite
de scăderea notei la purtare.
l) toate abaterile vor fi aduse la cunoştinţa
părinţilor înainte de întrunirea şedinţei în care se va decide sancţiunea
meritată.
m) cu excepţia observaţiei şi
avertismentului ,toate sancţiunile aplicate elevilor sunt comunicate în scris
părinţilor.
Art.2. Elevii vinovaţi de deteriorarea
bunurilor unităţii de învăţământ plătesc toate lucrările necesare reparaţiilor
sau suportă toate cheltuielile pentru înlocuirea bunurilor deteriorate.
Art.3. În cazul în care vinovaţii nu se
cunosc, răspunderea materială devine colectivă, revenind întregii clase.
Art.4. În cazul distrugerii/deteriorării
manualelor şcolare primite gratuit, elevii vinovaţi înlocuiesc manualul
deteriorat cu un exemplar nou, corespunzător disciplinei, anului de studiu şi
tipului de manual deteriorat, iar în caz de imposibilitate, achită
contravaloarea acestuia.
Art.5. În cazul utilizării telefoanelor
mobile în timpul orelor de curs, telefonul este preluat de cadru didactic şi
înapoiat părintelui, care este informat în ziua incidentului.
Cap. VII. Drepturile și îndatoririle
părinților, tutorilor, susținătorilor legali
Părinţii au dreptul:
- să decidă,în limitele legale,cu privire la unitatea de
învăţământ unde va studia elevul
-să fie informat periodic referitor la situaţia
şcolară şi comportamentul propriului copil
-să aibă acces în incinta unităţii de învăţământ
dacă:a fost solicitat pentru o discuţie cu un cadru
didactic\director;desfăşoară activităţi în comun cu cadrul didactic;depune un
document la secretariat;participă la întâlnirile cu cadrul didactic
-să se constituie în asociaţii cu personalitate
juridică
- să solicite rezolvarea unor stări conflictuale
prin discuţii amiabile cu salariatul unităţii şcolare implicat\cu directorul
unităţii.Dacă nu se poate soluţiona astfel conflictul,părintele adresează o
cerere scrisă conducerii unităţii de învăţământ.In cazul în care toate aceste
etape au fost parcurse,fără rezolvarea stării conflictuale,părintele are
dreptul să solicite soluţionarea ei la inspectoratul şcolar.
Indatoriri:
-să asigure frecvenţa
şcolară a elevului până la finalizarea studiilor din învăţământul
obligatoriu(nerespectarea acestei prevederi se poate sancţiona cu amendă între
100-1000 lei sau muncă în folosul comunităţii)
-cel puţin odată pe lună să ia legătura cu cadrul didactic(învăţător sau
diriginte)pentru a cunoaşte evoluţia elevului
-răspunde material pentru distrugerile cauzate de elev
-i se interzice agresarea fizică,psihică,verbală a elevilor şi a
personalului unităţii de învăţământ
COMITETUL DE PĂRINŢI
Se înfiinţează şi funcţionează la nivelul fiecărei grupe/clase, fiind compus
din 3 persoane:un preşedinte şi trei membrii.
Atribuţii
a) pune în
practică deciziile luate de adunarea generală a părinţilor
b) sprijină cadrul
didactic în organizarea şi desfăşurarea de proiecte,programe şi activităţi
educative extraşcolare şi în derularea programelor de prevenire şi combatere a
absenteismului şcolar
c) atrage persoane
fizice/juridice pentru a susţine financiar sau material programele de
modernizare a activităţii educative şi a bazei materiale a clasei/şcolii
d) sprijină cadrul
didactic /conducerea unităţii de învăţământ prin implicarea activă în
întreţinerea, dezvoltarea şi modernizarea bazei materiale a clasei/unităţii de
învăţământ
e) sprijină cadrul didactic în activitatea de consiliere şi orientare
socio-profesională
f)se implică activ în asigurarea
securităţii elevilor pe durata orelor de curs precum şi în cadrul activităţilor
extraşcolare
g) prezintă semestrial ,justificarea utilizării fondurilor ,dacă există
Comitetul de părinţi poate decide să susţină ,inclusiv financiar ,întreţinerea,dezvoltarea
şi modernizarea bazei material a clasei.
Este interzisă implicarea elevilor sau a cadrelor didactice în strângerea
fondurilor.
Consiliul reprezentativ al
părinților/ asociația de părinți
Este compus din preşedinţii comitetelor de părinţi şi este condus de către
un preşedinte şi doi vicepreşedinţi.
ATRIBUŢII
-propune unităţii de învăţământ discipline şi domenii care să se studieze
prin curriculum la decizia şcolii
-sprijină parteneriatele educaţionale dintre unitatea de învăţământ şi instituţiile
cu rol educativ din comunitatea locală
-susţine unitatea de învăţământ în derularea programelor de prevenire şi
combatere a absenteismului şcolar şi a violenţei
-promovează imaginea unităţii de învăţământ în comunitatea locală
-se ocupă de conservarea/promovarea/cunoaşterea tradiţiilor culturale
specifice minorităţilor ,pe plan local
-susţine conducerea unităţii de învăţământ în organizarea şi desfăşurarea
consultaţiilor cu părinţii pe teme educaţionale
-colaborează cu instituţiile publice de asistenţă social
-sprijină conducerea unităţii de învăţământ în întreţinerea şi modernizarea
bazei material
-poate atrage resurse financiare (contribuţii,donaţii,sponsorizări,etc)din
partea unor persoane fizice/juridice care vor fi utilizate pentru :modernizarea/întreţinerea
patrimoniului unităţii de învăţământ ;acordarea de premii şi burse
elevilor;sprijinirea financiară a unor activităţi extraşcolare ;acordarea de
sprijin financiar/material copiilor ce provin din familii cu situaţie materială
precară.
Capitolul VIII. Dispoziţii
finale
Art.1. Prezentul regulament intră în vigoare la data aprobării de
câtre Consiliul Profesoral.
Art.2. Prevederile acestui regulament
sunt valabile pentru anul şcolar 2016-2017.
Art.3. Acestui regulament îi pot fi
aduse modificări sau adăugiri numai cu aprobarea Consiliului Profesoral.
Tg-Mureş DIRECTOR,
06.03.2017 Prof. dr. Kupán Edith
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése